حضور این افراد علاوه بر سلب آسایش، چهره زشت و زننده‌ای به این ناحیه داده است

درخواست اهالی خیابان مطهری رشت از مسئولان برای جلوگیری از فعالیت کهنه فروشان

جمعی از اهالی خیابان مطهری رشت خواستار اقدام اساسی برای جمع آوری و جلوگیری از فعالیت کهنه فروشان در خیابان مطهری رشت شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جمعی از اهالی خیابان مطهری رشت در نامه‌های جداگانه خطاب به نماینده ولی فقیه در گیلان، شورای شهر رشت، فرماندهی انتظامی شهرستان رشت و شهرداری منطقه ۲ رشت خواستار اقدام اساسی برای جمع آوری و جلوگیری از فعالیت کهنه فروشان در خیابان مطهری رشت شده‌اند.

در بخشی از این نامه‌ها که نسخه‌هایی از آن در اختیار دیارمیرزا نیز قرار گرفته، آمده است: بیش از چند سال است که شاهد حضور افرادی برای فروش انواع وسایل دسته چندم و فرسوده و عمدتا مسروقه بیشتر در محدوده کوچه شهید محمدنژاد، بانک‌های ملی، آینده و بخشی از خیابان مطهری هستیم. این مساله علاوه بر سلب آسایش و تردد، چهره زشت و زننده‌ای به این ناحیه داده است. مضاف بر اینکه فعالیت معتادان و خرید فروش مواد مخدر در کنار درگیری این افراد با یکدیگر، همچنین استفاده از الفاظ رکیک سبب هتک حرمت اهالی این کوچه شده است.

در ادامه نامه آمده است: روزهای جمعه و تعطیل که زمان استراحت در منازل مسکونی است، شرایط به مراتب بدتر بوده و از صبح تا حوالی ۲ بامداد این افراد به تجمع و تبادل مواد مخدر و اجابت مزاج در کوچه مشغول هستند. پیگیری‌ها و مکاتبات اهالی در مراجعه به فرماندهی نیروی انتظامی رشت و شورای شهر رشت تاکنون منجر به اقدام نشده است و در این راستا به منظور حفظ حقوق شهروندی در تأمین آرامش خانواده، نیازمند جمع آوری این افراد از این منطقه و نصب کیوسک نگهبانی برای جلوگیری از تجمع مجدد آن‌ها هستیم.

Share