جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان خبر داد:

تمدید برگه صدور تردد در صورت تمدید محدودیت| آثار محدودیت‌ها قطعاً از هفته آینده خود را نشان می‌دهد

با اشاره به پیش بینی ۴۲ مرکز قرنطینه غیر بیمارستانی در این استان، گفت: برگه های تردد ضروری تا پایان محدودیت ها مهلت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمود قاسم نژاد شامگاه چهارشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به برگزاری طرح محدودیت هوشمند کرونایی، اظهار کرد: نتایج و آثار این محدودیت‌های قطعاً از ابتدای هفته آینده خود را نشان خواهد داد.

وی به کاهش میزان مراجعات به بیمارستان‌ها طی دو روز گذشته اشاره کرد و افزود: برای کنترل وضعیت و کاهش آمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی در مراکز درمانی گیلان و همچنین تغییر وضعیت شهرها طرح شهید سلیمانی همزمان با سراسر کشور در استان نیز اجرایی می‌شود.

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان در ادامه با بیان اینکه در قالب این طرح بسیج در کنار دانشگاه علوم پزشکی به غربالگری و بیماریابی در مدت چهار ماهه آینده می‌پردازد، گفت: در هفته گذشته اجرای این طرح در شهرستان‌های استان گیلان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل افزایش تعداد بیماران در روزهای گذشته اجرای همین طرح و بیماریابی است، تصریح کرد: بعد از بیماریابی این افراد بسته به شرایط و درجه بیماری خود یا در منزل و یا به مراکز درمانی ارجاع شده و یا در محل‌های پیش بینی شده برای قرنطینه حضور می‌یابند.

قاسم نژاد با بیان اینکه ۴۲ مرکز اقامتی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی برای قرنطینه غیر بیمارستانی این بیماران پیش بینی شده است، اضافه کرد: مقرر شده در قالب این طرح ظرف یک ماه آینده کل استان پایش و بررسی شود.

وی با درخواست از شهروندان برای رعایت محدودیت‌های کرونایی و ترددی پیش بینی شده برای این مدت، گفت: امیدواریم با مشارکت شهروندان تعداد بیماران مبتلا به کرونا کاهش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه علت اکثر ابتلاها حضور در اجتماعات همانند مراسم عزا و عروسی و دورهمی های خانوادگی است، تأکید کرد: این نشان دهنده عادی انگاری نسبت به کرونا و عدم حساسیت خانواده‌های نسبت به این موضوع است.

وی به موضوع احتمال تمدید محدودیت‌های کرونایی اشاره و با بیان اینکه در این زمینه در جلسه بعدی ستاد مبارزه با کرونا تصمیم گیری خواهد شد، افزود: در صورت تمدید محدودیت‌های کرونایی برگه‌های تردد ضروری صادر شده تا پایان مدت محدودیت‌ها اعتبار خواهد داشت.

Share