استاندار مازندران خبر داد؛

تصویب راه‌اندازی صنایع پتروشیمی و فولاد در مازندران

حسین زادگان با اشاره به این که ایجاد صنایع بزرگ از راهبردهای اقتصادی استان است، گفت: خوشبختانه ایجاد صنعت پتروشیمی در استان مورد تصویب دولت و موافقت وزیر نفت قرار گرفته است و تعیین کاربری زمین آن نیز در جلسه شورای برنامه ریزی مصوب شد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران و رییس این شورا و با حضور نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اعضاء برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان با اشاره به ضرورت ایجاد صنایع بزرگ در مازندران در راستای تقویت اشتغال، گفت: متاسفانه صنایع موجود در استان در شمار صنایع کوچک است و ما چند راهبرد برای استقرار صنایع بزرگ داریم.

او با اشاره به این که در صنایع پایین دستی که می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و ارزش افزود شود، کار قابل توجهی صورت نگرفته است، افزود: از جمله صنایع بزرگ در استان که با موانعی روبرو بودند راه اندازی صنعت فولاد و پتروشیمی است که خوشبختانه علم و دانش امروزی این نوع مشکلات را در مسیر توسعه حل کرده است و می‌توانیم امروز این صنایع را با رعایت ملاحظات زیست محیطی و در مکان‌های مشخص شاهد باشیم.

استاندار مازندران با بیان این که خوشبختانه ایجاد صنعت پتروشیمی در استان مورد تصویب دولت و موافقت وزیر نفت قرار گرفته است و تمهیدات آن نیز از جمله خط انتقال گاز دامغان – ساری – نکا فراهم است؛ عنوان داشت: مکان بررسی شده و با مشارکت بخش خصوصی کار دنبال می‌شود و مجوزهای لازم هم صادر شده و در جلسه شورای برنامه ریزی امروز نیز بحث واگذاری زمین و تعیین کاربری آن مورد تاکید و تصویب قرار گرفته است.

وی افزود: ان شاء الله بزودی پس از ارایه طرح زیست محیطی این مجموعه به محیط زیست و طی مراحل، به مرحله اجرایی نزدیکتر می‌شود.

استاندار با بیان این که استقرار و فعالیت صنایع بزرگ نظیر پتروشیمی و فولاد و صنایع پایین دستی و وابسته به آن ها؛ میزان قابل توجهی اشتغال را در پی دارد، تاکید کرد: همه دستگاه‌های موظفند در راستای توسعه استان با این نوع پروژه‌های بسیار مهم و موثر در اشتغال و اقتصاد استان نهایت همکاری را داشته باشند.

استاندار مازندران اشتغال‌زایی مجموعه پتروشیمی مازندران را ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: نگرانی‌های مردم را در مورد مقولات زیست محیطی با رعایت علمی در نظر گرفته ایم.

حسین زادگان با اشاره به این که مازندران مختصاتی ویژه خود دارد و صنایع و پروژه‌های مختلف باید بر اساس یک نظم فنی استقرار یابند تا سیمای شهری بهم نریزد، اظهار داشت: بر اساس این مطالعه مشخص می‌شود تا در اطراف جاده‌های استان چه نوع فعالیت‌هایی باید استقرار یابد تا فعالیت‌ها بر اساس کاربری‌ها صورت گیرد و تقاضا محور نباشد.

حسین زادگان با اعلام این که در تعیین کاربری‌ها یکی از اولویت ها؛ فعالیت‌های حوزه گردشگری است، گفت: اولویت اصلی توسعه استان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و حفظ زمین‌های کشاورزی است. وقتی نیاز منطقه تعیین شود؛ عملا زمینه انحراف از میان می‌رود و نظارت، آسان‌تر می‌شود و از رفتن فعالیت‌ها به عمق ممانعت می‌گردد.

Share