فرهنگیان یکی از ارزشمندترین قشرهای جامعه محسوب می‌شوند

تذکر فرخی به وزیر آموزش و پرورش | گروه‌های مختلف آموزشی تعیین تکلیف شوند

فرخی میکال با تاکید بر ضرورت حل مشکلات معلمان و فرهنگیان از تذکر خود به وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: گروه‌های مختلف آموزشی باید تعیین تکلیف شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «رسول فرخی میکال» از تذکر خود به وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت نهضتی‌های پس از سال ۹۲، نیروهای حق‌التدریس، معلمان غیرانتفاعی، خرید خدمتی، مربیان پیش دبستانی و سرباز معلم‌ها خبر داد و اظهار داشت: انتظار داریم دستمزد معلمان مدارس غیرانتفاعی مطابق با قانون تامین اجتماعی پرداخت شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در سال‌های گذشته آموزش و پرورش کادر نیروی انسانی خود را از روش‌های متفاوتی مانند آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، خرید خدمات آموزشی، مربیان پیش دبستانی، سرباز معلم و حق‌التدریسی‌ها تامین کرد.

فرخی میکال با تاکید بر اینکه با تلاش و پیگیری‌های مجلس زمینه جذب نهضتی‌ها، خرید خدمات، پیش دبستانی‌ها، سرباز معلم و حق‌التدریسی‌ها تا سال ۹۲ فراهم شد، تصریح کرد: گروه‌های آموزشی بعد از سال ۹۲ هم هم‌اینک در حال ارائه خدمت هستند و لازم است از طرف وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف آنان تدبیری اتخاذ شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس نیاز مجموعه آموزش و پرورش به نیروی انسانی و معلم را نیز متذکر شد و عنوان کرد: معلمان حق‌التدریسی که هم‌اینک در مدارس غیرانتفاعی مشغول فعالیت هستند با وجود تمام مشکلاتی که دارند در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عملکرد بسیار مطلوبی را از خود به جای گذاشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه معلمان حق‌التدریسی مدارس غیرانتفاعی معمولاً حقوق و مزایای حدود یک تا دو میلیون تومانی دارند و حاصل آن همه تلاش و موفقیت با این حقوق ناچیز قابل قبول نیست یادآور شد: انتظار داریم مجموعه آموزش و پرورش تدبیری در این زمینه اتخاذ کند زیرا فرهنگیان یکی از ارزشمندترین قشرهای جامعه محسوب می‌شوند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس زمینه‌سازی برای استخدام معلمان مدارس غیرانتفاعی بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی را متذکر شد و خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم در این مورد پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ام و این رایزنی‌ها را با مجموعه دولت برای رفع مشکلات نیروهای مختلف آموزشی همچنان ادامه خواهم داد.

Share