مدیرکل سازمان بازرسی گیلان؛

تخلیه و ترخیص کالای اساسی در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی به روز است

در جریان بازدید از مجتمع بندری کاسپین صورت گرفت: تقدیر مدیرکل سازمان بازرسی گیلان از تخلیه وترخیص به روز کالای اساسی در منطقه آزاد انزلی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل سازمان بازرسی گیلان به همراه جمعی از معاونان سازمان و مدیران گمرک از زیرساخت‌های ایجاد شده در مجتمع بندری کاسپین به منظور نگهداری کالای اساسی و نهاده‌های دامی بازدید به عمل آورد.

سیف‌الله مسرور مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به وضعیت مطلوب منطقه آزاد انزلی در تخلیه و ترخیص کالاهای اساسی بیان کرد: بازرسی و نظارت بر عملکرد واحد‌هایی که مسئولیت نگهداری کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی را در منطقه آزاد و گمرک برعهده دارند مهمترین دلایل بازدید از منطقه آزاد انزلی بود که خوشبختانه مقدار کالای رسوبی نهاده‌های دامی نگران کننده نیست و گندم و یا ذرتی که الان وجود دارد تاریخ جدید است.

وی در ادامه به تأمین روغن خوراکی مورد نیاز کشور از طریق بندرکاسپین اشاره و افزود: بر اساس گزارش ها، تخلیه و ترخیص کالای اساسی در این منطقه به روز بوده و روزانه ۷۰۰ تن مواد اولیه روغن در این بندر ترخیص شده و در سیلوها و انبارهای ذخیره گندم و روغن فضای کافی و خالی برای ذخیره وجود دارد و انشاءلله همین روند ادمه پیدا کند.

مسرور در ادامه از پیگیری‌های سازمان بازرسی به منظور کاهش بروکراسی اداری در ترخیص نهاده‌های دامی اشاره و خاطرنشان کرد: پیگیری می‌کنیم که مشکلات موجود مرتفع شود تا این چرخه ادامه پیدا کند و نهاده‌های دامی به سرعت به دست تولید کنندگان برسد در حال حاضر در این سیلوها ۳۵۰۰ تن ذرت و در انبار نزدیک به ۲۰ هزار تن موجود است که نیاز استان را در زمینه نهاده‌های دامی بر طرف می‌کند.

Share