فرماندار صومعه سرا مطرح کرد؛

تبدیل صومعه سرا از وضعیت زرد به نارنجی | نگرانی ما در روستا از تجمعات و برگزاری مراسم است

سیدجلال سیدمحمدی با بیان اینکه صومعه سرا در حال حاضر در وضعیت نارنجی قرار گرفته است، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم هشدارها در رعایت پروتکل های بهداشتی شهرستان به وضعیت نارنجی وارد شده است که ناراحت کننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدجلال سیدمحمدی فرماندار صومعه سرا در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه صومعه سرا در حال حاضر در وضعیت نارنجی قرار گرفته است این در حالیست که تا چند روز گذشته در وضعیت زرد قرار داشت، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم هشدارها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شهرستان به وضعیت نارنجی وارد شده است که ناراحت کننده است. چرا که تعداد بیشتری از همشهریان ما درگیر این بیماری شده اند.

وی با بیان اینکه شهرستان ما طی هفته‌های گذشته روند ثابت و ملایمی داشته است، افزود: لازم است موازین و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت شود.

سیدمحمدی با بیان اینکه در وضعیت خوبی قرار نداریم به گونه‌ای که اگر تداوم یابد تعداد مبتلایان بیشتر و به وضعیت قرمز وارد می‌شویم، خاطرنشان کرد: باید کمک کنیم تا زنجیره انتقال این بیماری قطع شود.

وی به اجرای طرح هوشمند مدیریت کرونا اشاره کرد و گفت: طرح هوشمند مدیریت کرونا در هر شهر بر اساس وضعیت موجود اجرا می‌شود.

سیدمحمدی با بیان اینکه با قرارگیری در وضعیت نارنجی دستورالعمل‌های جدید قابل اجرا است، گفت: تعدادی از صنوف می‌توانند در وضعیت نارنجی فعال باشند.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولین نیز باید طبق دستورالعمل‌ها اقدام کنند، تصریح کرد: نگرانی ما در روستا از تجمعات و برگزاری مراسم ترحیم، مراسمات جشن و…است.

سیدمحمدی با بیان اینکه تاکید ما به متولیان امور مساجد، اوقاف، تبلیغات اسلامی، هیئت امنا جلوگیری از برگزاری مراسمات ترحیم است، گفت: در صورت‌عدم اجرا، مشمول ماده قانونی خواهند شد.

وی با بیان اینکه انتظار است خود مردم نیز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت داشته باشند، تصریح کرد: باید با برگزارکنندگان مراسمات در خانه‌ها و باغات برخورد شود.

سیدمحمدی با تاکید بر اینکه با برگزارکنندگان هرگونه مراسم آیینی، تاریخی و…که موجب تجمع مردم شود باید برخورد شود، افزود: همه با هم بسیج، شوراها، دهیاران و…باید یک کلام و وحدت رویه داشته باشیم تا بر این وضعیت بتوانیم فائق آییم.

وی با بیان اینکه اینگونه مجالس منبع شیوع مجدد بیماری کرونا است، گفت: باید برای قطع این بیماری با جدیت عمل کنیم.

سیدمحمدی با بیان اینکه در وضعیت نارنجی وورد خودروها با پلاک غیربومی بویژه خارج استان به شهرستان ممنوع است، خاطرنشان کرد: با مدیریت و همکاری همگان می‌توانیم وضعیت را به حداقل و سفید برسانیم.

وی به اجرای طرح غربالگری خانه به خانه سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بنا است در اقدام مشترک بهداشت و سپاه و بسیج، ۱۵۰تیم، ۴۲هزار خانوار در شهرستان در خصوص بیماری کرونا غربالگری شوند که تا امروز ۱۶هزار خانوار در شهرستان در این طرح غربالگری شده‌اند که از این تعداد۱۱نفر مشکوک به کرونا و به مراکز درمانی هدایت شده اند.

سیدمحمدی با بیان اینکه امیدست تا پایان ماه کل شهرستان تحت پوشش طرح قرار گیرند، گفت: در اقدامی خداپسندانه از سوی داروخانه‌های شهرستان، ۳۵هزار ماسک، ۳۰دستگاه تب‌سنج به ارزش ۵۰میلیون تومان به این طرح اهدا شده است.

وی ضمن قدردانی از مجموعه پزشکان داروخانه‌های شهرستان، اظهار کرد: مردم با رعایت بهداشت خستگی کادر درمان را جبران کنند.

Share