حسین دقیقی خداشهری

بیمه یعنی اطمینان

اهمیت و جایگاه بیمه در جامعه و اقتصاد بر کسی پوشیده نبوده و بیمه یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های لازم در زندگی امروزی و دنیای مدرن برای کاهش آسیب‌ها و جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری محسوب می‌گردد.

سیزدهم آذرماه در تقویم کشور به نام روز بیمه نامگذاری گردیده است. اهمیت و جایگاه بیمه در جامعه و اقتصاد بر کسی پوشیده نبوده و بیمه یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های لازم در زندگی امروزی و دنیای مدرن برای کاهش آسیب‌ها و جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری محسوب می‌گردد. بیمه دارای تعریف ساده ای است یعنی اینکه شخص در قبال پرداخت مبلغ کمی به شرکت بیمه اموال، دارایی، جان و کسب و کار خود را در برابر خطرات احتمالی بیمه نموده و شرکت بیمه نیز در صورت وقوع حادثه خسارات وارده را جبران و بیمه شده را به شرایط قبل از حادثه بازمی گرداند.
برخود لازم دیدم در چنین روزی که به نام روز بیمه نامگذاری گردیده یکی از اصلی‌ترین مواردی که ما در زندگی روزمره با آن سروکار داریم را یادآوری نموده که شاید جایگاه این نیز همانند بسیاری از مسایل اساسی و معضلات زندگی و شرایط سخت اقتصادی کشور کمرنگ گشته و امروز زمان مناسبی برای بیان اهمیت آن باشد تا بتوانیم از آینده پیش روی خود و عزیزانمان محافظت نماییم. با یک بررسی کوتاه میتوان دید خطرات و ریسک‌های زیادی به فراخور فعالیت و مکان و وضعیت زندگی تمام افراد جامعه در کمین بوده و با گسترش اطلاع‌رسانی‌ها و سرعت مخابره لحظه‌ای خبر‌های ناگوار در سراسر دنیا این مسئله به وضوح دیده می‌شود.
در سالهای گذشته نمونه‌های زیادی از آسیب‌ها و خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی در سطح کشور به وقوع پیوسته است همانند بارش برف سنگین در سنوات گذشته در استان گیلان، زلزله‌های مهیب و با ریشتر بالا در برخی از شهر‌های کشور نظیر رودبار، ورزقان و کرمانشاه و وقوع سیل در استانهای لرستان و گلستان و نیز سایر حوادث و بلایایی که متاسفانه منجر به از دست رفتن جان بسیاری از هموطنان‌مان و آسیب‌های جبران ناپذیری برای اموال و کسب و کارهای آن‌ها گردیده است. به بهانه این روز و در این ایام زیبای پاییزی که مردم عزیز کشور با ویروس مهلک کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانیم نگاهی دیگر به خطرات احتمالی پیرامون خود و خانواده و کسب و کارهای خود داشته باشیم و این کار نیز به سادگی و با مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره صنعت بیمه که متشکل از نمایندگان، کارگزاران و کارشناسان خدوم شرکت‌های بیمه‌ای انجام‌پذیر می‌باشد.
در خاتمه این مناسبت خجسته را به همه تلاشگران این عرصه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

حسین دقیقی خداشهری
سرپرست شرکت بیمه ملت استان گیلان
عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه کشور

Share