مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خبر داد:

بیش از ۲۳ کیلومتر از رودخانه‌های گیلان در جهت آبگذری سیلاب لایروبی شد

وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان اظهار داشت: بیش از ۲۳ کیلومتر از رودخانه‌های گیلان در جهت آبگذری سیلاب لایروبی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان، عملکرد لایروبی رودخانه‌ها جهت آبگذری سیلاب در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را تشریح کرد.

وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان که به ریاست ارسلان زارع استاندار گیلان تشکیل شد، با اعلام این خبر گفت: تا کنون ۱۱/۵ کیلومتر از رودخانه‌های منتهی به تالاب انزلی از جمله نرگستان، خمسر و چمثقال لایروبی صورت گرفته و به زودی لایروبی ۳ کیلومتر از رودخانه «خوبک» منتهی به تالاب انزلی نیز آغاز می‌گردد.

خرّمی افزود: بیش از ۲۳ کیلومتر از رودخانه‌های گیلان در جهت آبگذری سیلاب لایروبی شد.

وی در خصوص لایروبی رودخانه‌ها در جهت آبگذری سیلاب در دیگر نقاط استان تصریح کرد: رودخانه سید علی اکبری در لاهیجان به طول ۱۲ کیلومتر لایروبی شد و به زودی لایروبی رودخانه شلمانرود در شهرستان لنگرود به طول ۶/۵ کیلومتر آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به بند (و) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل‌کشور گفت: به منظور تامین بخشی از کسری منابع اعتباری مورد نیاز طرح‌های ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب، به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها اجازه داده شده تا بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای را در قالب قرارداد مشارکت عمومی- خصوصی، به پیمانکاران واگذار و از محل منابع مزبور نسبت به اجرای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح‌های بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب اقدام کنند.

وی ادامه داد؛ شرکت آب منطقه‌ای گیلان با استفاده از بند (و) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل‌کشور تا کنون نسبت به برگزاری مزایده‌ها و انتخاب پیمانکاران برای ساماندهی و لایروبی ۱۲ نقطه از رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب در شهرستانهای املش، تالش، رودسر، رودبار و آستارا در راستای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح‌های بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب اقدام نموده است.

خرّمی در خصوص انهار نیازمند لایروبی در فصل آبی جاری گفت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای انهار نیازمند لایروبی به منظور آماده‌سازی در فصل آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ برنامه ریزی نموده و انشاالله از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

گفتنی است در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان که به ریاست استاندار گیلان ارسلان زارع تشکیل شد فرمانداران و برخی دیگر از مدیران استان نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند.

Share