دنیا مالی در نطق میان دستور:

به عنوان یک گیله مرد آذری می‌گویم اجازه نداشتید به آذری زبان‌ها توهین کنید

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در قوه مقننه گفت: با مدیریت جهادی می توان دریچه جدیدی از امید در سطح ملی گشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، احمد دنیا مالی در جلسه علنی امروز (یک شنبه، ۲۳ آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یادوخاطره شهدا، درباره اظهارات اردوغان خطاب به احمدی بیغش گفت: به عنوان یک گیله مرد آذری می گویم اجازه نداشتید به آذری زبان ها توهین کنید زیرا آذری زبان ها خودشان بیدار هستند و از سرحدات ایران اسلامی دفاع می کنند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت دانشمند هسته ای کشورمان، اظهار کرد: بی تردید عاملین آن ترور درخواهند یافت که این راه مشعشع، ظهور بی پایان و درخشش حاج قاسم سلیمانی ها و فخری زاده ها است و آتش انتقام سخت و انقلابی اردوگاه عاملین این ترور را درخواهند نوردید.

وی ادامه داد: بدخواهان این مرز پرگوهر بدانند که جوانان انقلابی قله های دانش را فراتر از تصورشان فتح نموده، به گونه ای که با حذف یک دانشمند چرخ پیشرفت هسته ای میهن اسلامی‌مان از حرکت باز نخواهد ایستاد و صد البته دکترین دفاعی کشور که به کارگیری حداکثری همه بخش ها در جهت بازدارندگی و صیانت کشور از تهدیدها است، خدشه ای وارد نخواهد شد.

نماینده انزلی در قوه مقننه تصریح کرد: با گذشت زمان قابل توجهی از شروع بکار مجلس یازدهم، چشم های تیزبین ملت نظاره گر است که آیا مجلس در تراز انتظار رهبر انقلاب و مطالبات مردم تغییر مسیر داده و گام های عملی برداشته است.

دنیا مالی افزود: مجلسی که باید با نگاه خلاقانه و نگاهی نوگرایانه نظام تصمیم گیری کشور را به ریل خود بازگرداند و با استفاده حداکثری از ظرفیت نظارتی و تقنین خود در حوزه های مختلف ایفای نقش کند و خوب است کارگروهی از نخبگان و نمایندگان به بازخوانی کارنامه و عملکرد مجلس اقدام کنند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سفره هایی که هر روز خالی تر و کوچک تر شده در انتظار تصمیماتی است که به بهبود شاخص های کسب و کار و معیشت جامعه بیانجامد؛ امروز گفتمان غالب ما و برنامه ریزان، باید تمرکز بر بخش اصلی اقتصاد که تولید کالا و تداوم تجارت است، باشد. توقف و اتکاء به اقدامات توزیعی و یارانه و ارائه اقلام رایگان پرداختن به بخش های انتهایی اقتصاد است.

وی ادامه داد: در اقتصادی با نرخ رشد منفی و محدودیت های فراوان موجود، تمرکز بر رفتارهای صرف حمایتی دستاوردی جز تعمیق انتظارات جامعه نخواهد داشت؛ هر چند از اقدامات حمایتی و توجه به وضعیت معیشتی بازنشستگان، کارگران و کارمندان خاصه فرهنگیان نباید غفلت کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در قوه مقننه تصریح کرد: وقتی نقدینگی سرگردان در فضایی غیر از تولید جولان می دهد، هر روز شاهد ماجراجویی و التهاب در عرصه مسکن، ارز، سکه، قاچاق کالا و نهاده های دامی هستیم؛ لاجرم شاهد کاهش تولید ناخالص ملی و کاهش قدرت پول ملی خواهیم بود که نتیجه قهری آن به تحلیل رفتن توان داخلی است.

دنیا مالی افزود: تحلیل افق پیش روی اقتصاد و باور به استمرار تحریم های ظالمانه از سوی نظام سرمایه سالار با خویی دردنده، برخوردی فعال را طلب می کند؛ صاحبان موقعیت نبایستی با اظهارات خوش بینانه در عرصه دیپلماسی، سیاست های تعلیق و انتظار را دیکته نموده و با ایجاد امیدهای کاذب و واهی در جامعه بیش از این اعتماد ملی را نشانه گیرند؛ تنها و تنها با مدیریت جهادی می توان دریچه جدیدی از امید در سطح ملی را گشود.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فقط و فقط با بهره گیری از نیروهای انقلابی و عالم، جوانان نخبه و بایدهای بیشمار دیگر در دستگاه های متولی تولید و اشتغال و تدوین سناریوهای برخوردار از پشتوانه دانش و تجربه می توان شاهد رنگین کمانی از آسیب های اجتماعی نبود و گل واژه های لبخند رضایت را بر گونه های غم بار مردم خاصه جوانان این سرزمین به نظاره نشست.

وی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه بندر انزلی، ادامه داد: شهرستان بندر انزلی با طبیعت و جاذبه های سحرانگیزش ظرفیت های عظیمی دارد، توجه بیشتر وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در احداث و تامین زیرساخت های مورد نیاز به منظور جذب بیشتر گردشگر دریایی و ساخلی را می طلبد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در قوه مقننه تصریح کرد: از مسئولان سازمان محیط زیست می خواهم برای رفع مشکلات زیست محیطی و شرایط نگران کننده تالاب بین المللی انزلی که مطالبه جدی مردم و فعالین محیط زیست می باشد، طرح نجات ملی تالاب انزلی را در دستور کار خود قرار دهد.

دنیا مالی افزود: افزایش ده هزار هکتاری حریم و بستر تلاب انزلی از سوی وزارت نیرو بر خلاف مصوبه کنوانسیون و بدون توجه به حقوق کسبه و اهالی و خواسته کشاورزان، مشکلات حقوقی و فشارهای اقتصادی بیشماری ایجاد کرده است لذا از مسئولان خواهان تعیین تکلیف نهایی و برطرف کردن مشکل هستیم.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از وزارت اقتصاد و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با جدیت می خواهم ریل گذاری مدیریتی و اشتغال منطقه آزاد را به سمت مردم انزلی برگرداند؛ مردم انزلی از وضع مدیریتی و کارکرد منطقه آزاد، آزرده خاطر و خواهان تدبیر فوری برای اصلاح امور منطقه آزاد هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در قوه مقننه خاطرنشان کرد: همچنین انتظار داریم وزارت نیرو پروژه های فاضلاب شهرستان را تسریع بخشد؛ زیبنده نیست ساخت تصویه خانه غرب انزلی با پیشرفت ۹۰ درصدی بخاطر اختلاف بین کارفرما و پیمانکار به مدت ۳ سال تعطیل شده باشد.

قاضی زاده هاشمی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به صحبت های نماینده مردم بندرانزلی در قوه مقننه، گفت: جان ما از ما جدا شده است؛ این حرف ما است و کسی نباید در آن دخالت کند. سالهاست در فراق بخشی از جانمان می سوزیم.

Share