سازمان غذا و داروی آمریکا

ایمنی واکسن کرونای شرکت «مدرنا» تأیید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) واکسن کرونای مُدرنا را برای استفاده اضطراری در ایالات متحده آمریکا را مجاز کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از سی ان ان، جمعه شب به دنبال توصیه روز پنجشنبه سازمان غذا و داروی آمریکا، کمیته مشاوره واکسن ها و محصولات بیولوژیکی مرتبط، در اعلامیه که در توییتر این مرکز منتشر شد اعلام کرد: “سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از واکسن کرونای شرکت مُدرنا را صادر کرده است و این واکسن می تواند برای استفاده در افراد ۱۸ سال به بالا در این کشور توزیع شود و کل داده های EUA شواهد روشنی را برای جلوگیری از کووید ۱۹ نشان می دهد.”

همچنین شبکه بی بی سی نیز در گزارشی اعلام کرد: مُدرنا ، دومین واکسن کووید ۱۹ مورد تایید دولت آمریکا است که راه را برای میلیون ها دوز توزیع واکسن کرونا در این کشور آزاد خواهد کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا حدود یک هفته پس از تایید واکسن فایزر که اکنون در این کشور در حال توزیع است، مجوز استفاده اضطراری واکسن مُدرنا را نیز صادر کرده است.

ایالات متحده آمریکا با خرید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن مُدرنا توافق کرده که به نظر می رسد هم اکنون ۶ میلیون دوز از این واکسن آماده ارسال باشد.

واکسن مدرنا باید در دمای منفی ۲۰ درصد سانتیگراد حمل شود که دمای یک فریزر معمولی است این درحالی است که واکسن فایزر موقع حمل از کارخانه تا محل توزیع باید در دمای منفی ۷۵ درجه سانتیگراد نگهداری شود که حمل و نقل آن را مشکل تر می کند.

مدرنا هم مانند فایزر نیازمند تزریق دو دوز است. فاصله دو تزریق برای واکسن مدرنا ۲۸ روز است.

آمریکا، هم اکنون بیشترین آمار مرگ و میر کووید ۱۹ در جهان را دارد.

Share