معاون میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

ایجاد موزه حصیر در فشتکه، موزه مردم‌شناسی عشایر در رضوانشهر و موزه رشتی دوزی در کلاه فرنگی

ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی استان گیلان از صدور موافقت نامه برپایی موزه‌های تخصصی حصیر، رشتی دوزی و مردم‌شناسی عشایر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون میراث فرهنگی استان گیلان از صدور موافقت نامه برپایی موزه‌های تخصصی حصیر، رشتی دوزی و مردم‌شناسی عشایر خبر داد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: مجوز ایجاد سه موزه با عناوین موزه تخصصی حصیر در خانه حصیر ایران واقع در روستای فشتکه خمام، موزه مردم‌شناسی عشایر واقع در ساختمان میراث فرهنگی شهرستان رضوانشهر و موزه رشتی دوزی در ساختمان کلاه فرنگی رشت از سوی اداره کل موزه‌های وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شد.

وی افزود: از جمله مزایای ایجاد موزه‌های تخصصی حصیر بافی و رشتی دوزی را شناسایی و معرفی این هنر اصل و سنتی، شناسایی اساتید و پیشکسوتان این هنر، جمعآوری آثار هنری سنتی و نمایش آن‌ها و همچنین ایجاد محل درآمدی برای هنرمندان این حوزه برشمرد.

معاون میراث فرهنگی گیلان افزود: بر اساس اعتبارات پیش بینی شده و با همکاری شهرداری، بخشداری و فرمانداری شهرستان‌ها با این اداره کل به زودی شاهد بهره برداری از این سه موزه تخصصی خواهیم بود که گامی مهم در راستای احیاء و معرفی صنایع دستی استان و تقویت اقتصادی هنرمندان شاغل در این حوزه‌ها است.

Share