در دومین نشست مدیرعامل کشتیرانی دریایی خزر با روزبهان؛

افزایش سهم ایران در بازار های جهانی با توسعه زیر ساخت های صادراتی در منطقه آزاد انزلی

در دومین نشست مدیرعامل کشتیرانی دریایی خزر با دکتر روزبهان بر افزایش سهم ایران در بازار های جهانی با توسعه زیر ساخت های صادراتی در منطقه آزاد انزلی توافق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در راستای توسعه فعالیت‌های صادرات محور و تسهیل‌گری در ارائه خدمات به بازرگانان و افزایش مشارکت‌های دو سویه مابین کشتیرانی دریای خزر و سازمان منطقه آزاد انزلی دومین نشست مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر با مدیرعامل این سازمان با حضور جمعی از بازرگانان و فعالین حوزه تجارت برگزار شد.

در این نشست بر ضرورت توسعه صادرات کانتینری به خصوص مواد غذایی با استفاده از کانتینرهای یخچال دار به کشورهای همسایه و کشور چین تاکید و تصریح شد که کشتیرانی دریای خزر در تلاش است تا با افزایش تعداد کانتیرها و بهره گیری از مزیت‌های منطقه آزاد انزلی سهم کشورمان در بازارهای جهانی را افزایش دهد.

بهره گیری بیش از پیش از اقتصاد دریا محور و تسهیل‌گری به منظور فعالیت بازرگانان در بنادر گیلان از دیگر موارد مهم مطرح شده در این نشست بوده و شرایط فعالیت تجار و بازرگانان در بنادر مهم کاسپین، انزلی و آستارا بررسی و راهکارهای مناسب به منظور افزایش صادرات از مسیر‌های دریایی، ریلی و جاده‌ای نیز در این جلسه تخصصی مورد توافق واقع شد.

لازم بذکر است در راستای عملیاتی‌سازی توافقات انجام شده به زودی محموله کانتینری از بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی بارگیری و به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

Share