فرماندار رشت در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان و اعضای هیئت امنای خواهر امام رشت؛

از ظرفیت مدیران کل و نمایندگان برای طرح توسعه حرم خواهر امام استفاده می کنیم

فرماندار رشت خواستار طرح موضوع اجرای طرح جامع حرم خواهر امام در پروژه بازآفرینی شهری شد و اعلام کرد: از ظرفیت مدیران کل و نمایندگان برای طرح توسعه حرم خواهر امام استفاده می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از برنا؛ علی فتح اللهی، فرماندار رشت در نشست با مدیرکل اوقاف گیلان و اعضای هیئت امنای خواهرامام رشت، کمک به اجرای طرح جامع آستان خواهر امام(س) را وظیفه ای دینی و اعتقادی دانست و گفت: طرح توسعه حرم خواهر امام را باید استانی ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: آستان خواهر امام(س) متعلق به رشت نیست بلکه متعلق به کل گیلان است و زائران فراوانی از سراسر کشور دارد.

فرماندار رشت با ابراز امیدواری نسبت به از بین رفتن بیماری کرونا گفت: پیش از شیوع کرونا، آستان خواهر امام(س) کانون هیئت های مذهبی در ایام مختلف سال بود.

 وی در خصوص تسرع در اجرای طرح توسعه حرم خواهر امام(س) گفت: جلسات کارشناسی برای طرح توسعه حرم برگزار و موانع فنی و حقوقی شناسایی شود.

فتح اللهی خواستار طرح موضوع اجرای طرح جامع حرم خواهر امام در پروژه بازآفرینی شهری شد و اعلام کرد: از ظرفیت مدیران کل و نمایندگان برای طرح توسعه حرم خواهر امام استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: اگر ریل گذاری درستی در حوزه فراهم کردن زیرساخت ها و هم افزایی مشارکت ها انجام شود به هدف توسعه حرم خواهر امام خواهیم رسید.

فرماندار رشت اظهار داشت: هر چه قدر حرم خواهر امام را زیباتر بسازیم و با توجه به بافت سنتی و تاریخی منطقه جامع ببینیم ارزش دارد.

حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان نیز در این نشست از آغاز اجرای نمای مذهبی و کف سازی ایوان آستان خواهر امام رشت خبر داد و گفت: این پروژه  ۶۰۰ متر مربع مساحت داشته و طی مدت سه ماه انجام می شود.

 وی گفت: هزینه یک میلیارد تومانی اجرای این طرح توسط خیرین تامین شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان خواستار تشکیل ستاد بازسازی بقاع متبرکه شهرستان رشت به ریاست فرماندار شد و گفت: ستاد بازسازی بقاع متبرکه گیلان به ریاست استاندار و با حضور مدیران کل ادارات استان بزودی تشکیل جلسه خواهد داد.

علیزاده با اشاره به عضویت مدیران کل مرتبط با فعالیت های عمرانی و فرهنگی و میراثی در این ستاد استانی اظهار داشت: در این ستاد با تشکیل چهار کمیته و عضویت مدیران کل با توجه به حوزه کاریشان، بازسازی بقاع متبرکه پیگیری می شود.

Share