معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

از شنبه شاهد نتایج قرنطینه خواهیم بود | نگران صف های خرید هستیم

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان های رشت، رودبار و آستارا قرمز هستند و وضعیت مابقی شهرستان ها تغییر نکرده، یادآور شد: از شنبه هفته آینده شاهد نتایج قرنطینه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه شاهد ثبات شدن روند بیماری در استان گیلان هستیم، اظهار کرد: ثابت شدن یعنی نه روند صعودی است و نه نزولی و طی شبانه روز گذشته ۹۲ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

وی از بستری بودن ۴۴۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان خبر داد و تصریح کرد: اگر مردم قرنطینه دو هفته ای را جدی بگیرند و تعطیلی ها را فرصت دورهمی و دید و بازدید اقوام ندانند و فقط برای موارد ضروری از خانه خارج شوند، می توانیم امیدوار به کاهش بار بیماری باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه مردم در کنار تعطیل کردن دورهمی ها باید در فضای خارج از خانه حتما ماسک بزنند، گفت: با همراهی مردم در پایان دو هفته قرنطینه شاهد ۵۰ درصدی بیماران سرپایی و ۶۰ درصدی بیماران بستری خواهیم بود که به واسطه کم کردن ترافیک در اماکن رخ داده است.

حیدرزاده، ضمن قدردانی از مشارکت خوب اصناف و بازاریان در رعایت قرنطینه، عنوان کرد: اگر همه ادارات و مغازه ها را تعطیل کنیم، اما مردم همچنان دورهمی داشته باشند، عملا قرنطینه اثری نخواهد داشت.

وی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گیلان طی هفته جاری را حدود ۸۵ درصد دانست و افزود: هنوز کمتر از ۸۰ درصد مردم ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با ابراز نگرانی از ازدحام و صف بستن مردم برای تهیه ارزاق عمومی، خاطرنشان کرد: باید اماکن توزیع ارزاق عمومی مردم را افزایش دهیم و از ظرفیت خرید الکترونیک بهره بگیریم. خوشبختانه شاهد همکاری نیروهای بسیجی با شبکه بهداشت هستیم و این افراد آمادگی دارند خریدهای سالمندان را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان های رشت، رودبار و آستارا قرمز هستند و وضعیت مابقی شهرستان ها تغییر نکرده، یادآور شد: از شنبه هفته آینده شاهد نتایج قرنطینه خواهیم بود.

Share