معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خبر داد؛

از رشد ۱۸ درصدی اعتبارات تملک دارایی تا پیش بینی درآمد ۲۳۱۳ میلیارد تومانی

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به رشد ۱۸ درصدی سهم استان از اعتبارات تملک دارایی، گفت: ۴۴ پروژه ملی و ۳۳ پروژه استانی برای سال آینده در گیلان پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی درآمد دو هزار و ۳۱۳ میلیارد تومانی برای سال آینده استان، افزود: از این نظر در جایگاه شانزدهم کشور قرار داریم و در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۷ درصدی را شاهد هستیم.

شراره کاووسی خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای میزان مصارف منابع استان گیلان در سال آینده پیش‌بینی شده که هزینه‌های جاری است و ۸۵۴ میلیارد تومان آن مربوط به ۲۴ دستگاه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات تملک دارایی استان گیلان ۴۲۷ میلیارد تومان است و در این زمینه گیلان جایگاه چهاردهم کشور را دارد، افزود: میزان اعتبارات متوازن هزار و ۷۸ میلیارد تومان است که در این خصوص نیز رتبه ۱۱ کشوری را داریم.

کاووسی با بیان اینکه سهم گیلان در حوزه اعتبارات تملک استانی ۱۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته ایم، افزود: در حوزه نفت و گاز نیز نسبت به سال قبل اعتبارات استان رشد داشته است.

کاووسی با اشاره به اینکه برای سال آینده ۴۴ پروژه ملی برای گیلان پیش بینی شده، تصریح کرد: ۳۳ پروژه استانی ویژه نیز برای سال آینده در گیلان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ در بخش هزینه جاری ۵۴ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است، گفت: این رشد نشانگر این است که سال آینده برای کارکنان دولت شرایط بهتری خواهیم داشت و تعهدات و سنوات ها را جبران خواهیم کرد.

Share