فرماندار رشت: عامل تجمع در فرمانداری؛ فراهم نبودن زیر ساختهای اینترنتی صدور برگه بود

ازدحام و تجمع در فرمانداری رشت برای دریافت برگه تردد بین شهری!

«علی فتح اللهی» فرماندار شهرستان گفت: بعد از اعلام رسانه‌ای لزوم دریافت برگه تردد بین شهری، زیرساخت های لازم در روز اول محدودیتها برای فرمانداری رشت مهیا نبود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مرور، همزمان با شروع محدودیت های کرونایی آذرماه درگیلان و تعطیلی برخی اصناف و مراکزخدماتی، ازدحام شهروندان متقاضی دریافت برگه‌ی تردد بین شهری درسالن اجتماعات فرمانداری رشت جالب توجه بود. همچنین امروزخیابانها، معابر و فروشگاههای زنجیره‌ای بیش ازهمیشه شلوغ و پرتردد بودند. بر اساس مشاهدات مردمی، پلاک برخی از خودروها در جاده‌های بین شهری مخدوش شده بود.

طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونای کشور از امروز محدودیت‌های جدید کرونایی در مراکز استانها اجرا می‌شود. در گیلان دو شهر رشت و رودبار در وضعیت قرمز، چهار شهرستان نارنجی و ۱۰ شهر زرد هستند و همه‌ی اصناف به جز چند صنف ضروری به مدت ۱۴ روز تعطیل خواهند بود. در حالیکه بازارها و اصناف رشت، روز آرام  و خلوتی را پشت سر گذاشتند اما ازدحام شهروندان در فرمانداری این شهر برای دریافت برگه‌ی تردد در حالی صورت گرفت که ارایه آن تردد به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر بود؟ چرا این کار در جهت جلوگیری از ازدحام شهروندان صورت نگرفت؟

«علی فتح اللهی» فرماندار شهرستان رشت در این باره به مرور گفت: بعد از اعلام رسانه‌ای لزوم دریافت برگه تردد بین شهری، زیرساخت های لازم در روز اول محدودیتها برای فرمانداری رشت مهیا نبود.

وی ادامه داد: این ازدحام در ساعات اولیه صبح و در یک بازه زمانی کوتاه مدت رخ داد. لذا سعی کردیم برای تسریع در صدور برگه‌ی تردد و کاهش انتظار مردم که در زیر باران حضور داشتند، روال همیشگی  برنامه‌های فرمانداری رشت را لغو کنیم و به صدور برگه در سریعترین زمان اقدام ممکن کردیم.

فرماندار رشت از آماده شدن زیرساختهای لازم برای صدور اینترنتی برگه تردد در روزهای آینده خبر داد و افزود: احتمال دارد از سوی ستاد استانی کرونا، تصمیمات جدیدی در خصوص نحوه‌ی صدور برگه تردد و محدوده های ترددی بین شهری در استان اخذ شود که این موضوع بزودی از سوی این ستاد به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود.

فتح اللهی تاکید کرد این تصمیمات با حضور و هماهنگی  فرمانداران و پلیس راهور و پلیس راه  اخذ می‌شود.

Share