آقازاده مطرح کرد:

اجرای پروژه تراموا در رشت منوط به کسب نظرات کارشناسی است

نماینده رشت در مجلس با تأکید بر اینکه اجرای پروژه تراموا باید بر اساس نظرات کارشناسانه باشد، گفت: نباید اجازه داد طرح هایی بدون پشتوانه پژوهشی که نتیجه مثبتی برای شهر ندارند، اجرا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، سید علی آقازاده با اشاره به اجرای طرح تراموا رشت، اظهار کرد: پیشرفت شهر رشت قطعاً مطلوب و آرزوی هر شهروندی است اما به شرط اینکه طرح‌ها با دقت و توجه ویژه انجام شود نه اینکه طرحی بدون در نظر گرفتن جوانب مختلف آغاز و بعد متوجه شوند که با اشکالاتی همراه است.

وی با اشاره به اجرای برخی از طرح‌های شهری در رشت که بعد از مدتی به دلایل مختلف متوقف شدند، افزود: تجربه طرح‌هایی مانند بی آر تی نشان از لزوم دقت ویژه در بررسی طرح‌های شهری دارد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نباید اجازه داد که طرح‌هایی بدون پشتوانه پژوهشی لازم اجرا و بعد از صرف هزینه‌های هنگفت به این نتیجه برسند که اجرای چنین طرح‌هایی با اشکالاتی همراه است.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌ها برای اجرا باید به صورت تخصصی مورد واکاوی قرار بگیرند، تا بعدها هیچ مشکلی در روند اجرا متوجه شهر نشود، گفت: رشتوندان خاطره خوبی از این گونه تصمیمات ندارند لذا متولیان امر در حوزه مدیریت شهری باید همه جوانب را با دقت بررسی و بعد آن را مطرح و یا اجرا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تخصیص منابع در طرح‌ها باید کارشناسانه انجام شود، تصریح کرد: هزینه‌های زیادی برای اجرای بسیاری از طرح‌ها صورت گرفته که بعدها به نتیجه مطلوب نرسیده است لذا باید دقت کرد که چنین اتفاقاتی دوباره متوجه شهر رشت نشود.

Share