فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهرستان خبر داد:

آماده سازی۲۰۰دستگاه ماشین آلات برای بحران احتمالی برف در آستانه

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه، از آماده سازی ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در این شهرستان به منظور مقابله با هرگونه بحران احتمالی ناشی از بارش برف سنگین خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمید رضائی در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران این شهرستان در محل فرمانداری آستانه اشرفیه اظهار داشت: تعداد ۲۰۰ ماشین آلات در اختیار دستگاه‌های دولتی، دهیاری‌ها و بخش‌های خصوصی قرار دارد.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با تاکید بر اینکه اعضای ستاد بحران بایستی همواره برای مقابله با شرایط سخت آماده باشند افزود: برنامه ریزی مناسب در مقابله با بحران احتمالی بارش برف که پیش بینی می‌شود در دی ماه امسال شاهد آن باشیم نقش موثری دارد، ضمن آنکه ضروری است اعضای ستاد بحران این منطقه تعامل و مشارکت لازم را با یکدیگر داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه یاداور شد: همچنین نیاز است تا اعضای ستاد بحران چالش‌های موجود در زمینه مقابله با بحران احتمالی ناشی از بارش برف را شناسایی و اقدامات موثر را در جهت رفع آن‌ها انجام دهند.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با تاکید بر این که در بحران احتمالی برف بازگشایی محورهای اصلی، حفظ تاسیسات زیربنایی و پیشگیری از هرگونه آسیب احتمالی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش‌های خصوصی، نیروهای بسیجی، گروه‌های جهادی در دستور کار اعضای این ستاد قرار گیرد.

رضایی با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات مستمر ستاد بحران در این شهرستان، برنامه ریزی‌های لازم جهت مقابله با هرگونه بحران احتمالی در حال بررسی و انجام است یادآور شد: به این منظور شناسایی تیرهای برقی که احتمال شکستگی و افتادن آنان وجود دارد در دستور اداره برق شهرستان قرار گرفته و کلیه شهرداری‌ها و دهیاری‌های منطقه از هم اکنون خود را برای خدمات‌رسانی در زمان وقوع بارش برف سنگین آماده می‌کنند.

وی در بخشی از سخنان خود تامین ارزاق مورد نیاز مردم در زمان وقوع بحران احتمالی را ضروری دانست و یادآور شد: آماده‌سازی نانوایی‌ها، تامین مایحتاج ضروری، تامین سوخت مورد نیاز، در اولویت برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد، ضمن آنکه ادارات آب، برق و گاز و دیگر نهادها نیز خدمات لازم را به مردم ارائه دهند.

رییس ستاد پیشگیری و مدیریت بحران با تاکید بر لزوم حفظ آمادگی کلیه عوامل ستاد بحران در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد بحران این منطقه امیدواریم در زمان بارش برف سنگین احتمالی طی هفته‌های آینده شاهد بروز مشکلی در این شهرستان نباشیم.

به گفته وی محدودیت‌ها و وجود برخی مشکلات نبایستی موجب قطع خدمات به مردم شود، بلکه باید از تمام توان برای رفع مشکلات احتمالی تلاش کرد.

Share