آشنایی با انواع مختلف اسکیت بردها

اگر قصد خرید یک اسکیت برد مناسب با قد و وزن خودتان می گردید بهتون توصیه می کنید تا از مجموعه اسکیت بردهای فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت دیدن نمائید.

اسکیت برد یک وسیله ورزشی و تفریحی مهیج می باشد, که عمدتا در میان نوجوانان و جوانان رواج دارد. کار با این وسیله جذاب عمدتا نیاز به مهارت تعادلی و چابکی بالایی دارد و از جمله مزایایی کار با آن می توان به افزایش تعادل, چابکی و اعتماد بنفس در انجام حرکات ورزشی اشاره نمود.

حال اگر به تازگی به این ورزش مهیج علاقه مند شده اید و قصد خرید اسکیت برد را دارید, با یک جستجوی ساده در تعدادی فروشگاه لوازم ورزشی متوجه خواهید شد, که انواع مختلفی از اسکیت برد ها در ویترین مغازه وجود دارد که ممکن است شما را در انتخاب یک اسکیت برد مناسب سردرگرم کند. در ادامه این مطلب سعی داریم تا به معرفی ۳ مدل از رایج ترین انواع اسکیت برد بپردازیم, تا پیش از خرید آشنایی مختصری با هر یک از انواع اسکیت بردها داشته باشید.

۱- اسکیت برد دابل کیک (Double Kick)

اینگونه از اسکیت بردها که به آن نامهای مختلف دیگری نظیر پاپسیکل (Popsicle) نیز می دهند در واقع متداول ترین نوع اسکیت برد می باشند و بطور کلی می توان گفت که بیش از نیمی از اسکیت بردهای موجود در بازار از این دسته از اسکیت بردها می باشد.

این دسته از اسکیت برد در طولهای وسیعی و از ۳۰ سانتیمتر تا ۸۰ سانتیمتر و عرض آن نیز از ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر متغییر می باشد. ابتدا و انتهای اینگونه از اسکیت بردها متقارن بوده و به راحتی می توانید از دو طرف آن حرکات مختلف اسکیت بردینگ را انجام دهید.

اگر تازه کار می باشید این دسته از اسکیت بردها برای شما بسیار مناسب می باشد و به راحتی می توانید حرکات مختلف, از جمله پرش از روی موانع را با آن انجام دهید. بعنوان یک قانون کلی, هر چه ابعاد اسکیت برد بزرگتر باشد, اسکیت برد متعادل تر می باشد و برای افراد تازه کار بسیار مناسب می باشد, زیرا که احتمال زمین خوردن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

۲- لانگ برد (Long board)

اینگونه از اسکیت بردها بزرگترین نوع اسکیت برد می باشند و معمولا برای مسافتهای طولای تر مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین, انجام حرکات تکنیکی و نمایشی با اینگونه از اسکیت بردها سخت تر از اسکیت بردهای دیگر می باشد. لازم بذکر است که این اسکیت برد خود نیز در مدلهای مختلفی تولید می شود که سه مدل از آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

از جمله مزایای این اسکیت برد می توان به پیمایش مسافت بیشتر و راحتی بیشتر در مقایسه با سایر اسکیت بردها می توان اشاره نمود. در مقابل وزن زیاد این اسکیت برد در زمانیکه آنرا در دست می گیرید ممکن است که باعث رنجش شما شود. لازم بذکر است که این دسته از اسکیت بردها قیمت بیشتری نیز از سایر اسکیت بردها دارند.

۳- اسکیت برد کروزر (Cruiser)

اسکیت برد کروزر سریع ترین مدل از اسکیت بردهای موجود می باشد و عمدتا بدلیل همین سرعت و چابکی این دسته از اسکیت بردها هستش که نام این اسکیت برد را کروزر گذاشته اند. این اسکیت بردها عمدتا طولی بین ۶۰ تا ۷۵ سانتیمتر دارند و البته مدلهای کوچکتر و بزرگتر نیز پیدا می شوند.

معمولا جنس چرخ و نوع بلبرینگ بکار رفته در اسکیت برد کروزر به گونه ای می باشد که این قابلیت سرعت و چابکی را به این اسکیت برد می دهد. اگر بدنبال یک اسکیت برد سبک و سریع و کم جا می گردید این اسکیت برد انتخاب مناسبی برای شما می باشد.

انجام حرکات تکنیکی و پرش موانع با این اسکیت برد سخت تر از اسکیت برد دابل کیک می باشد و راحتی دو مدل اسکیت برد ذکر شده در بالا را نیز ندارند.

سخن آخر

بطورکلی, اسکیت برد جزء ورزشهای هیجانی و با نشاط محسوب می شود و به قولی باید اسکیت برد باز باشید تا متوجه شوید این ورزش چه لذتی در بر دارد. معمولا آن چیزی که در قیمت اسکیت برد تاثیر گذار می باشد, جنس تخته, نوع بلبرینگ و چرخهای اسکیت برد می باشد و این مسئله باعث شده تا اسکیت بردها در رنج وسیعی از قیمت در بازار یافت شود. حال اگر قصد خرید یک اسکیت برد مناسب با قد و وزن خودتان می گردید بهتون توصیه می کنید تا از مجموعه اسکیت بردهای فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت دیدن نمائید.

Share