مدیرکل هواشناسی گیلان:

آسمان گیلان تا دوشنبه بارانی است | بارش برف در مناطق کوهستانی

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به بارش باران در این استان و تداوم آن تا روز دوشنبه، گفت: بارش در مناطق کوهستانی به صورت برف پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، محمد دادرس به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی اشاره و اظهار کرد: این الگوهای نشان دهنده وجود جریانات کم و بیش ناپایدار در منطقه است.

وی ادامه داد: بر این اساس آسمان استان گیلان غالباً ابری و مه آلود و در بعضی نقاط همراه با بارندگی و وزش باد با کاهش موقتی ابر پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به به آغاز بارش باران از شامگاه گذشته در برخی از مناطق استان، افزود: از امروز (شنبه) با ورود این سامانه جدید به تناوب شاهد بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا اواسط هفته جاری در استان گیلان فعال خواهد بود، گفت: آسمان امروز استان گیلان قسمتی ابری تا ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی وزش باد و کاهش ابر پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه بارندگی به ویژه در ساعات عصر و شب گاهی شدید خواهد بود، ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز برای امروز دو متر پیش بینی شده که برای انجام فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

وی با بیان اینکه دمای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز در حال حاضر ۱۴ درجه سلسیوس است، گفت: آسمان شهر رشت نیز نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با بارندگی پراکنده و وزش باد و به تدریج کاهش ناپایداری و ابر پیش بینی شده است.

Share