معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

آزمایش تشخیص سریع کرونا در گیلان انجام می شود|امکان تهیه این‌تست به‌صورت عمومی وجود ندارد

دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان از انجام آزمایش تشخیص سریع کرونا در گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به انجام آزمایش تشخیص سریع کرونا، اظهار داشت: کیت‌های تشخیص سریع کرونا با عملکرد ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای، بمنظور شناسایی سریع (ردیابی بیماران و آزمایش‌های تشخیصی) به عنوان ابزاری مناسب، در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه کاهش زمان و کم شدن هزینه آزمایش را از جمله ویژگی‌های کیت‌های مذکور عنوان کرد و گفت: برخی از کشورها به منظور بیماریابی سریع، از این‌روش استفاده می‌کنند و در صورت مثبت بودن افراد، علایم بیماری در آن‌ها کنترل می‌شود.

دکتر حیدرزاده با تاکید بر اینکه در راستای تحقق برنامه راهبردی معاونت بهداشتی به منظور رویارویی با کووید ۱۹، اجرای این‌برنامه مبتنی بر آزمایش گسترده، هدفمند و هوشمند است، تصریح کرد: بر مبنای این استراتژی، تست سریع تشخیصی کووید ۱۹ در داخل کشور طراحی، تولید و در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شد.

وی یادآور شد: این‌تست‌ها در مراکز غربالگری کرونا یا بر حسب نیاز در مراکز تجمعی مانند؛ سرای سالمندان، سربازخانه‌ها، پادگان‌ها و نیز درب منازل مردم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با بیان اینکه امکان تهیه این‌تست برای شهروندان عادی به‌صورت عمومی وجود ندارد، اظهار داشت: اگر فردی بخواهد از این‌تست‌ها استفاده نماید باید به مراکز منتخب، مراجعه کند.

دکتر حیدرزاده با اشاره به اینکه کیت تشخیص سریع، حداکثر در ۳۰ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کند، یادآور شد: نتیجه تست‌های تشخیصی سریع کووید ۱۹ مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی است و این‌نتایج می‌تواند مورد استناد آزمایش‌ها و تحلیل‌های بالینی قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: درصورت اختصاص بیشتر کیت‌های تشخیص سریع در کشور، قطعا انجام تست‌ها افزایش می‌یابد و دسترسی به این‌نوع تست‌ها نیز، راحت‌ترخواهد بود.

Share