رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودبار:

۶۰ درصد اراضی شهر رستم آباد موقوفه است|گازرسانی چهار امامزاده شاخص شهرستان طی یکسال گذشته

رهبرشاد با بیان اینکه ۶۰ درصد از اراضی شهر رستم آباد موقوفه است، گفت: متصرفین و مستاجرین در راستای اجرای امینانه نیات واقف با اداره اوقاف همکاری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام «حمید رهبر شاد»  از رودبار گفت: شناسایی مستاجرین، متصرفان موقوفات و ساماندهی موقوفات شهرستان رودبار از مهمترین برنامه های اداره اوقاف این شهرستان است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودبار با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد شهر رستم آباد موقوفه است، تاکید کرد: از متصرفین و مستاجرین انتظار داریم در راستای اجرای امینانه نیات واقف با اداره اوقاف همکاری داشته باشند.

رهبرشاد اعلام کرد: دو موقوفه میرزا ابوالحسن و میرزا علی رفیع شریعتمدار با نیت تعزیه داری حضرت فاطمه( سلام الله علیه) عزاداری، اطعام و تلاوت قرآن و موقوفه علیخانی رودباری با نیت روضه خوانی و تعزیه داری حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) بزرگترین موقوفات شهرستان رستم آباد هستند.

وی خاطرنشان کرد: با تمکین متصرفین و مستاجران به وقف و پرداخت عواید موقوفات ضمن انجام فعالیت های فرهنگی مورد نیاز در شهر رستم آباد می توان به ترویج فرهنگ قرآن نیز کمک شایانی کرد.

رهبر شاد اظهار داشت: عمل مستاجران و متصرفان به وقف باعث می شود تا در راستای رفع فقر و محرومیت در رستم آباد کمک موثری صورت بگیرد.

وی در ادامه از ساخت و ساز، توسعه و مرمت آستان مقدس بقاع متبرکه با استفاده از منابع اوقاف و خیرین در شهرستان رودبار خبر داد و گفت: تکمیل شبستان امامزاده حنفیه(ع)،  توسعه آستان امامزاده ابوطالب(ع) کلشتر و برق رسانی امامزاده خاتون(س) کلشتر با مشارکت خیرین و… از پروژه های عمرانی بقاع در حوزه شهرستان رودبار است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودبار اعلام کرد: چهار امامزاده شاخص شهرستان طی یکسال گذشته گازرسانی شد.

وی گفت: طرح ها و برنامه های فرهنگی و مذهبی بقاع شاخص شهرستان در بستر فضای مجازی و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

رهبرشاد اظهار داشت: شبکه اطلاع رسانی بقاع شاخص به منظور اطلاع رسانی و پوشش برنامه های فرهنگی و مذهبی امامزاده های رودبار راه اندازی شده است.

Share