مدیرکل زندان‌های گیلان خبر داد:

۲۳ نفر از مددجویان غیرعمد گیلانی با کمک سپاه پاسداران آزاد شدند

محمدی اصل گفت: سپاه پاسداران با نقش آفرینی خود در تمامی صحنه ها از جمله در خط مقدم زندانبانی، ۲۳ زندانی جرایم غیر عمد استان را تا پایان آبان آزاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا محمدی‌اصل در جلسه شورای معاونین با بیان راهکارهایی در خصوص شناسایی بهتر ظرفیت‌ها برای آزادی زندانیان گفت: تا پایان آبان امسال، مبلغ ۹۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اخذ گذشت شاکی، ۴۱۰ میلیون تومان نقدینگی خانواده مددجو و مبلغ ۷۰ میلیارد تومان از طریق پذیرش اعسار در مراجع قضایی تامین شده که منجر آزادی تعداد ۲۵۰ نفر از زندانیان غیر عمد شد.

مدیرکل زندان‌های استان گیلان افزود: این مهم با کمک‌های بی‌شائبه مقامات قضایی، خیرین، گروه‌های جهادی و نهادهایی بوده که در چارچوب قانون بستر آزادی آنان را فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران با نقش آفرینی خود در تمامی صحنه‌ها از جمله در خط مقدم زندانبانی، ۲۳ زندانی جرایم غیر عمد را تا پایان آبان آزاد کرد اظهارداشت: در یادواره شهدای گیلان که در شهرهای مختلف استان گیلان برگزار شد این امر خداپسندانه اتفاق افتاد که این حضور جهادی همچنان ادامه دارد تا شاهد آزادی بیشتری از زندانیان باشیم

محمدی‌اصل با بیان اینکه سپاه پاسداران همیشه در تمامی مراحل انقلاب اسلامی ایران در همه صحنه‌ها حضور داشته است تصریح کرد: این نیروهای مخلص در زمان شیوع بیماری کرونا با حضور جهادی و تمامِ ظرفیت خود در زندانها با گروه‌های مختلف برای ضدعفونی و انچه که بتواند در ریشه کنی این بیماری منحوس کمک کند، یاریگر ما بودند.

مدیرکل زندان‌های گیلان در پایان با اشاره به اینکه کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها هدف اصلی ما است خاطرنشان ساخت: با تشکیل کارگروه و شناسایی نقاط قوت و همچنین خرد جمعی به دنبال راهکارهای علمی و عملی‌تر در این زمینه هستیم.

Share