امام جمعه لشت‌نشا مطرح کرد؛

 یک مدیر نباید به دنبال انتقام از آحاد ملت باشد|کمک ۱۳۰ میلیون تومانی برای آزادی زندانیان زن

حجت‌الاسلام تجدد با بیان انکه امام علی(ع) میفرمایند «مدیریت، میدان آزمایش مدیران است»، گفت: مدیران خیال نکنند، مدیریت طعمه است تا با آن به هرچه می‌خواهند برسند بنابراین شخصیت مدیر در گروی مدیریت او است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از لشت‌نشا خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال تجدد، امام جمعه بخش لشت‌نشا در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: تقوا الهی به معنای دشمن شناسی، تفکیک و جدادسازی بین دوستان و دشمنان انقلاب، اعتماد نکردن به دشمن، دوری از شیطان و محشور شدن در قول و عمل با محمد(ص) است.

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران خیال می‌کنند که فقط باید زورگویی و شدت عمل داشته باشند و برخی دیگر فکر می‌کنند فقط باید نرمش داشته باشند، تصریح کرد: امام علی(ع) در خصوص رفتار مدیریتی در خطبه‌ها و نامه‌های خود اعلام می‌کنند که قابل تأمل برای قاطبه مدیران ما است.

برخی مدیران فکر می‌کنند که بین آنها و ریاست یک علقه جاودانه وجود دارد

حجت‌الاسلام تجدد در ادامه با بیان اینکه اولین دستور مدیریتی این است که یک مدیر نباید مردم را تحقیر کند و از بالا به پایین با مردم صحبت کنند، افزود: امام راحل(ره) فرمودند که اگر این مردم نبودند این صندلی‌ها در اختیار ما قرار داده نمی‌شد؛ یعنی امام می‌فرماید که من خادم مردم هستم اما برخی مدیران فکر می‌کنند که بین آنها و ریاست یک علقه جاودانه وجود دارد.

وی گفت: دومین مطلبی که حضرت علی(ع) می‌فرمایند این است که یک مدیر باید به موقع شدت عمل نشان دهد و کاری را در آخر باید انجام دهد، اگر در اول انجام دهد نتیجه معکوس می‌گیرد.

امام جمعه لشت‌نشا ادامه داد: پیامبر(ص) هنگامی که در سال هشتم هجری مکه را فتح کرد همه فکر می‌کردند پیامبر انتقام ۱۳ سال تحقیر را خواهد گرفت اما اولین جمله‌ای که پیامبر فرمودند این بود که «امروز، روز رحمت» است؛ خداوند متعال نیز با بنده خود اینگونه رفتار می‌کند و یک مدیر نیز باید چنین رفتاری داشته باشد.

تجدد افزود: مدیران باید اول رحمت خود را به مردم بچشاند و بعدا بگوید اگر تخطی کردید مجازات هم داریم؛ اگر پدر و مادر اول به بچه شلاق بزنند و سپس به او جایزه دهیم، بچه از پدر و مادر خود فرار می‌کند.

 یک مدیر نباید به دنبال انتقام از آحاد ملت باشد

حجت‌الاسلام تجدد گفت: در رفتارهای مدیریتی اگر جایی نیاز به نرمش دارد باید نرمش به خرج دهیم و در جایی که باید شدت به خرج دهیم، باید در زمان مناسب شدت عمل نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه یک مدیر باید لباس رحمت و گذشت را به تن کند، تأکید کرد: حالا اگر یک لشت‌نشایی به یک مدیر حرفی زد که خوشایند آن مدیر نبود، آن مدیر نباید وی را از امکانات محروم کند زیرا یک مدیر نباید به دنبال انتقام از آحاد ملت باشد.

امام جمعه لشت‌نشا افزود: هرکسی براساس بینش و سواد خود، رفتار انجام می‌دهد بنابراین مدیر باید گذشت بسیار زیادی داشته باشد وگرنه باید از همه انتقام بگیرد.

حجت‌الاسلام تجدد، نرمش به موقع را از دیگر وظایف مدیران دانست و افزود: نرمش به موقع سبب می‌شود که اطرفیان وی از نرمش او سوءاستفاده نکنند زیرا یک مدیر نگهبان حقوق آحاد ملت است.

وی همچنین ادامه داد: اگر نیروی انتظامی و مدیران ما نسبت به دزدان لشت‌نشا و افرادی که می‌خواهند آبروی قاطبه مردم لشت‌نشا را ببرند، شدت عمل نداشته باشد یقیناً دزدان پررو خواهند شد بنابراین اینجا جای نرمش نیست.

امام جمعه لشت‌نشا اعتدال و میانه‌روی را یکی دیگر از وظایف مدیران از نگاه حضرت علی(ع) عنوان کرد و گفت: مدیران باید به گونه‌ای رفتار کنند که هم نرمش و هم شدت دیده شود.

مدیران وقتی در جمع عمومی قرار می‌گیرند باید گشاده‌رو باشند

وی با اشاره به اینکه انسان‌های خطاکار و انسان‌هایی که با آبروی یک بخش بازی می‌کنند، باید دیده شوند، اظهار کرد: مدیران وقتی در جمع عمومی قرار می‌گیرند باید گشاده‌رو باشند و باید مردم را با هردو چشم نگاه کنند.

 حجت‌الاسلام تجدد افزود: مدیر نباید به گونه‌ای به مردم نگاه کند که حتی برخی از نگاه او سواستفاده کنند.

مدیران خیال نکنند، مدیریت طعمه است

وی با بیان انکه امام علی(ع) میفرمایند «مدیریت، میدان آزمایش مدیران است»، گفت: مدیران خیال نکنند، مدیریت طعمه است تا با آن به هرچه می‌خواهند برسند بنابراین شخصیت مدیر در گروی مدیریت او است.

امام جمعه لشت‌نشا گفت: موقعیت‌ها و قدرت‌های که در اختیار مدیران قرار داده می‌شوند، وسیله‌ای برای ظرفیت‌سنجی مدیران هستند.

مصیبت‌ها ما را از پای درنمی‌آورد

حجت‌الاسلام تجدد در بخشی دیگر از اظهارات خود با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب به خیال خود فکر نکنند که می‌توانند نظام ما را از بین ببرند زیرا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا از بین بردن آمریکا باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه ما انسان‌های مصیبت نیستیم بلکه تنها مصیبت را تحمل می‌کنیم، اظهار کرد: شب یکشنبه در سوگ از دست دادن امام حسن عسکری(ع) گریه می‌کنیم اما شام یکشنبه برای به امامت رسیدن حضرت مهدی(عج) جشن می‌گیریم.

خطیب جمعه لشت‌نشا با بیان اینکه مصیبت‌ها ما را از پای درنمی‌آورد، اظهار کرد: ما آماده‌ایم برای انقلاب هزینه کنیم و همچنان که امام زمان(عج) منتظر ظهور هستند ما نیز منتظر ظهور ایشان هستیم و تا آن زمان باید آمادگی داشته باشم تا دشمنان ولایت را از بین ببریم.

حجت‌الاسلام تجدد اظهار کرد: امام زمان بین ۷ تا ۴۰ سال حکومت خواهند کرد و نیاز به طرفدار دارند که ما اعلام می‌کنیم از کوچک تا بزرگ این ملت آماده هستند.

 امام جمعه لشت‌نشا همچنین ادامه داد: هرکسی می‌خواهد جلوی اتصال انقلاب اسلامی ایران به ظهور حضرت مهدی(عج) را بگیرد، ملت منطقه جلوی آنها خواهند ایستاد.

از ارتباط اسراییل با امارات و بحرین نمی‌ترسیم

وی با بیان اینکه مسئولین اسراییلی و صهیونیستی بدانند که از ارتباط آنها با عرب‌های بی‌غیرت غرب آسیا همچون امارات و بحرین هستند، نمی‌ترسیم.

حجت‌الاسلام تجدد با بیان اینکه اسرائیل ادعا می‌کند که ارتش چهارم دنیا را دارد اما سه ماه است از ترس انتقام حزب‌الله لبنان خواب بر چشم ندارند، گفت: ما عزت خود را در شهادت می‌بینیم زیرا شهادت و پیروزی هر دو برای ما پیروزی است.

خطیب جمعه لشت‌نشا با اشاره به جمع شدن بیش از ۱۳۰ میلیون تومان پول برای آزادی زنان زندانی با جرائم غیرعمد، گفت: بارک‌الله به مردم لشت‌نشا که در آزاد کردن زنان زندانی کمک فراوانی کردند و مانند نور درخشیدند؛ مردم بزرگوار بخش لشت‌نشا با این قدمی که برداشتند، باعث بزرگی این بخش شدند.

Share