استاندار گیلان: موظف به تحکیم برادری و انسجام در جامعه هستیم

گرامیداشت هفته وحدت در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد+ تصاویر

استاندار گیلان سیره و سلوک پیامبر اعظم (ص) را هدایت‌گر کمال انسانی و الگوی بشریت برای تمامی اعصار و دوران خواند و گفت: موظف به تحکیم برادری و انسجام در جامعه هستیم چراکه با تقویت وحدت و یکپارچگی ملی، می‌توانیم بر دشواری‌ها فائق آییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  ارسلان زارع ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در مصلی امام خمینی(ره) رشت که آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و روحانیون و علمای شیعه و اهل سنت از سراسر استان نیز حضور داشتند؛ فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت را تبریک گفت و افزود: حضرت محمد(ص) با معجزه کلام وحی و کتاب آسمانی قرآن؛ وحدت، صداقت، ایمان و علم را برای بشریت در تمامی اعصار به ارمغان آورد.

 وی با بیان اینکه بنا به تعبیر قرآنی، پیامبر اسلام بهترین الگو و چراغی پر فروغ در مسیر هدایت است، تصریح کرد: امروز در شرایطی میلاد پیامبر اعظم(ص) را جشن می‌گیریم که بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند اخلاق حضرت ختمی مرتبت و سیره و سلوک ایشان که هم‌ نمایانگر کمال انسانیست و هم هدایت‌گر پیشرفت و توسعه است، هستیم.

زارع به آیه ۱۲۸ سوره مبارکه توبه اشاره و بیان کرد: تدبیر امام راحل در نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به نام “هفته وحدت” کاملا دوراندیشانه و حاصل اندیشه حکیمانه ای بود تا جهان اسلام در مقابل بدخواهان مصون بماند و این؛ به تصریح رهبر معظم انقلاب یک ” ایمان و اعتقاد قلبی ” است.

 وی تاکید کرد: لازم است همه مسلمانان و معتقدان به رسالت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام؛ یکپارچه باشند و متحدتر از قبل، با هوشیاری و هوشمندی، توطئه ها را بشناسند و با آنها مقابله کنند.

زارع خاطرنشان کرد: معتقدم وحدت، اصلی ترین رمز موفقیت و راهبرد برتری بر صف پیوسته دشمنانی است که از یکپارچگی ما هراس دارند.

 نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه باید با تقویت روح برادری و تاکید بر اشتراکات فراوان در جامعه اسلامی، فرامین قرآنی را جاری و ساری کنیم، افزود: اتحاد نعمت الهی و وحدت در جامعه، از مظاهر تقوای الهی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم قدرشناس کشورمان در برابر هر ظلم و دسیسه ای از سوی دشمنان، پایمردی کرده اند، گفت: تقویت وحدت و یکپارچگی ملی، از هویت دینی و اسلامی پاسداری کرده و دشمنان را نا امید می کند و این انسجام، رمز غلبه بر دشواری هاست.

 وی تنوع اقوام در گیلان و همزیستی اثربخش آنان را یک فرصت و سرمایه برای استان خواند که باید در جهت توسعه گیلان باید به کار گرفته شود.

Share