فرماندار تالش خواستار افزایش سرمایه آرد شهرستان شد؛

کم بودن سهمیه آرد تالش و تشکیل صف‌های طولانی در نانوایی‌ها

فرماندار تالش در مورد مشکل عدیده توزیع آرد شهرستان عنوان کرد: متاسفانه سهمیه آرد شهرستان تالش با ۲۰۰هزار و ۶۴۹نفر جمعیت، نسبت تناسب جمعیت از سایر شهرستان‌ها آرد کمتری دریافت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسین شاه کوئی فرماندار شهرستان تالش در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باتوجه به کمبود مرغ هفته گذشته، به مشکلات تولید و توزیع مرغ شهرستان اشاره کرد و گفت: بنا به پیگیری‌های انجام شده آغاز به کار محل‌های توزیع مجدد و کشتارگاه‌ها انجام خواهد شد اما مشکل اصلی در بحث تولید گوشت مرغ شهرستان، نیاز کشتارگاه‌ها به دریافت مرغ زنده است که امیدواریم با عنایت استان هموار گردد.

وی افزود: نیاز حداقلی روزانه شهرستان تالش ۱۸ تن مرغ می‌باشد که قرار شد توزیع مرغ از هفته جاری با قیمت سهمیه مصوب ۱۹هزار و ۱۰۰تومان در سرتاسر استان و همچنین شهرستان تالش صورت گیرد.

فرماندار تالش در مورد مشکل عدیده توزیع آرد شهرستان عنوان کرد: متاسفانه سهمیه آرد شهرستان تالش با ۲۰۰هزار و ۶۴۹نفر جمعیت، نسبت تناسب جمعیت از سایر شهرستان‌ها آرد کمتری دریافت می‌کند و این میزان توزیع، شهرستان تالش باعث کمبود آرد شهرستان شده که به طور محسوس این موضوع، در صف‌های طولانی نانوایی ها، در این شرایط کرونایی قابل مشاهده می‌باشد.

فرماندار همچنین تصریح کرد: به دلیل گرانی برنج، قوت غالب مصرفی اکثریت مردم نان است، از این رو انتظار داریم میزان کیفیت و کمیت آن بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

شاه کوئی صدور مجوزچاه برای پرورش دهندگان ماهیان خاویاری و آبزی را از تعهدات اعلام‌شده اما انجام نشده دانست و خاطر نشان کرد: قرار بر این بود که سال گذشته مجوز چاه مذبور صادر شود و طبق گزارش معاونت برنامه ریزی این اقدام تا کنون انجام نشده و تولید کنندگان این بخش، ازاین جهت بسیار در مضیقه هستند که امیدواریم با عنایت مجدد شما و مسئولین استان، در اسرع وقت این امر مهم، در جهت تسریع روند تولید هموار گردد و این کارگروه بتواند در راستای خدمات‌رسانی بحق مشکلات مردم شهرستان مفید واقع شود.

 کمبود واقعی آرد نباید نادیده گرفته شود

آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در پاسخ به درخواست‌های فرماندار تالش عنوان کرد: اداره صنعت شهرستان و رییس اتحادیه نانوایان نشستی فوری برگزار کنند و کمبودهای واقعی را اعلام کنند، هیچ کمبود واقعی نباید نادیده گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با ذکر این نکته که بخشی از کمبودها مربوط به تغذیه خارج از شبکه است گفت: نظارت‌ها بر توزیع آرد باید دقیق و مکرر باشد، نمیتوان نادیده گرفت که خروج آرد از مرزهای استان و خروج آرد از نانوایی‌ها به سمت کارخانجات خوراک طیور و امثالهم زیاد هست و این موضوع نیازمند بازرسی و نظارت و مقابله ویژه می‌باشد.

وی عنوان کرد: بررسی خواهیم کرد که چرا سهمیه ارد شهرستان تالش نسبت به سایر شهرها متفاوت است و پیگیری خواهیم کرد که شرکت غله، به اندازه نیاز واقعی، آرد ویژه به شهرستان تخصیص دهد.

وی همچنین به قیمت مصوب مرغ زنده ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومانی و مرغ مصرفی ۱۹ هزار و۱۰۰تومانی اشاره کرد و افزود: اگر کمبود مشخصی در شهرستان در بحث توزیع مرغ وجود دارد بایستی دقیقا مشخص شود مربوط به کدام کشتارگر‌ها و به چه دلیل مشخصی بوده تا بتوان به درستی رسیدگی کرد.

فرزام صفت در تایید حرف فرماندار تالش مبنی بر عدم صدور مجوز چاه برای ماهیان خاویاری تاکید کرد که با ارسال نامه‌ای مجدد، مساله مذکور عنوان شود تا در اسرع وقت صورت پذیرد، چرا که تمامی مصوبات ذکر شده لازمیت اجرا دارند.

گفتنی است در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان تالش که با حضور مدیران کل استانی مرتبط با این کارگروه و تولیدکنندگان حضور داشتند به بررسی مشگلات تولیدکنندگان رسیدگی شد.

Share