فرماندار صومعه‌سرا در ستاد تنظیم بازار:

کمبود مرغ در قطب تولید مرغ کشور اسفناک است | جهاد کشاورزی گیلان پاسخگو باشد

​سید محمدی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی گیلان باید پاسخگوی کمبود مرغ در صومعه سرا باشد گفت: در شهرستانی که تولید کننده مرغ استان و کشور است کمبود و عدم دسترسی به آن دردناک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «سیدجلال سیدمحمدی» عصر امروز (چهارشنبه، ۲۸ آبان) در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه بررسی وضعیت کمبود مرغ، شناسایی عوامل اخلال در چرخه توزیع، فروش، مصرف و رسیدن به راهکار مشترک برای بهبود وضعیت آن در سطح شهرستان است.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به جذب ۱۷ تن سهمیه مرغ برای این شهرستان افزود: در روزهای آتی ۱۷ تن دیگر برای این شهرستان جذب خواهد شد.

وی با اشاره به قیمت ۱۵ هزار تومانی مرغ در فروشگاه‌های افق کوروش، جانبو و طالبی گفت: جای تاسف دارد که طی سه روز گذشته در مرکز و قطب تولید مرغ در استان و کشور ۱۰ تن مرغ هم توزیع نشده است.

سید محمدی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان باید پاسخگوی وضعیت ایجاد شده کمبود مرغ در صومعه سرا باشد، تصریح کرد: در شهرستانی که تولید کننده مرغ استان و کشور است کمبود وعدم دسترسی به آن دردناک است.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶ تن روغن نباتی در سطح این شهرستان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده ۳۲ تن روغن نیز از کارخانه کندوج واقع در شهرک صنعتی این شهرستان خریداری و به زودی وارد چرخه توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای جذب ۱۷ تن دیگر روغن با کارخانه بالک شهرستان هماهنگی شده است، اظهار کرد: با این اقدامات صورت گرفته اکنون مشکلاتی نیز در چرخه توزیع این کالا وجود دارد و در بسیاری از مغازه ها، امکان دسترسی به روغن ممکن نیست.

سیدمحمدی با تاکید براینکه لازم است عاملین توزیع روغن در شهرستان صومعه سرا مشخص وبه مردم معرفی شوند، اظهار کرد: باید با اختصاص سهمیه روزانه این اعتماد را در بین مردم ایجاد کنیم که هر زمانی به عاملین مشخص شده مراجعه کنند امکان دسترسی به روغن فراهم و نگرانی کمبود این کالای اساسی رفع شود.

Share