معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت خبر داد؛

کاهش ۹۰ درصدی حریم خط انتقال گاز با اجرای تکنولوژی جدید

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار رشت با اشاره به اجرای پروژه ملی خط انتقال سراسری گاز در راستای کاهش کسری گاز مصرفی صنایع و خانوارها، گفت: کاهش حریم قانونی ساخت و ساز از ۲۵۰ متر به ۲۵ متر برای اهالی روستاهای واقع در مسیر این پروژه از مزیت های آن خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  محمدعلی ویشکائی، در نشستی که به منظور هماهنگی احداث پروژه ملی و عام المنفعه خط انتقال گاز ۴۲ اینچ در شهرستان رشت برگزار شد، با ابراز خرسندی از اجرایی شدن پروژه تقویت شبکه خطوط لوله سراسری، اظهار داشت: عملیاتی شدن این پروژه سبب تامین کسری گاز مصرفی صنایع و خانوارهای مناطق شمالی کشور خواهد شد و خیر و برکات فراوانی را با خود به ارمغان خواهد آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت با اشاره به استفاده از تکنولوژی و لوله های جدید در اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: یکی از مزیت های اجرایی شدن این پروژه، کاهش حریم لوله های سراسری گاز از ۲۵۰ متر به ۲۵ متر است که این موضوع مشکل بسیاری از افرادی که به علت ساخت وساز در حریم قانونی گاز امکان برخورداری از نعمت گاز را ندارند، برطرف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۶ کیلومتر از این خط انتقال گاز سراسری از شهرستان رشت عبور می کند، افزود: مسیر این پروژه از روستاهای سلکی سر، تخسم، گوراب ورزل، کیسارورزل، فلکده و خشت مسجد عبور می کند.

ویشکائی با تاکید بر لزوم ارائه ریز اطلاعات و آنالیزهای موجود از سوی شرکت پیمانکار به این فرمانداری، بیان نمود: با تشریک مساعی، هم فکری و ارائه نقطه نظرات کارشناسی از سوی تمامی مبادی ذیربط در خصوص این پروژه بزرگ و اثرگذار، می توان با کمترین تبعات اجتماعی و بالاترین سرعت ممکن، پروژه مذکور را به سرانجام رساند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار رشت با تاکید بر نقش اساسی بخشداران، دهیاران و شوراهای روستا در اجرای این پروژه ، گفت: با تعامل مناسب با اهالی این روستاها و تشریح اهمیت و مزیت های اجرای این پروژه، می توان امیدوار بود روند اجرای این پروژه با سرعت مناسب انجام شود.

Share