مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دمای گیلان | در ارتفاعات برف می بارد

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس دما خبر داد و گفت: ابرناکی، وزش باد، رعد و برق و مه آلودگی هوا از جمله پدیده های جوی مورد انتظار تا پایان جمعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه هوای گیلان ابری و مه آلوده است و در برخی از ساعات بارندگی داریم، اظهار کرد: با نفوذ سامانه هوای سرد و بارشی به آسمان گیلان از شب گذشته، بارش باران در مناطق جلگه ای و برف در مناطق کوهستانی وجود دارد.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای رشت را به ترتیب ۱۳ و ۱۱ درجه سلسیوس دانست و افزود: طی فردا و پس فردا نیز احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس دما خبر داد و خاطرنشان کرد: ابرناکی، وزش باد، رعد و برق و مه آلودگی هوا از جمله پدیده های جوی مورد انتظار تا پایان جمعه است.

دادرس، ادامه داد: از روز پنجشنبه با تضعیف تدریجی ناپایداری ها، شرایط برای کاهش ابر و افزایش نسبی دما تا اوایل هفته اینده مهیا می شود.

وی همچنین از افزایش بارندگی ها، احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها، رانش و لغزش زمین تا روز پنجشنبه خبر داد و از شهروندان خواست از مستقر شدن نزدیک رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند و یادآور شد: دریا نیز مواج بوده و برای دریانوردی مناسب نیست.

Share