فرمانده انتظامی گیلان خبر داد؛

پلیس گیلان در حوزه پیشگیری از سرقت رتبه اول و در کشفیات سرقت رتبه سوم را کسب کرد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی را از اهداف اصلی نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: فرماندهان و مدیران انتظامی با دو رویکرد اقتدار و مهربانی در کار خود می‌توانند، زمینه شکل‌گیری پلیس در تراز انقلاب اسلامی را فراهم سازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید علیرضا ادیانی» در مراسم تکریم و معارفه رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان که در سالن شهدای ناجا رشت برگزار شد، اظهار داشت: ماموران نیروی انتظامی به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مجاهدان فی سبیل‌الله هستند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به منزلت و جایگاه پلیس در افکار عمومی خاطرنشان کرد: پیام رضایتمندی فرمانده معظم کل قوا از نیروی انتظامی، نشانگر عملکرد خوب و مطلوب پلیس بوده و این پیام نقطه عطفی برای نیروی انتظامی است.
وی تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی را یکی از اهداف اصلی ناجا عنوان کرد و بیان داشت: فرماندهان و مدیران انتظامی با دو رویکرد اقتدار و مهربانی در کار خود می‌توانند، زمینه شکل‌گیری پلیس در تراز انقلاب اسلامی را فراهم سازند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی با بیان اینکه امنیت مهم‌ترین نیاز بشری است و همه حکومت‌ها به دنبال تامین این نیاز اساسی و حیاتی جامعه خود هستند، افزود: امنیت زیربنای همه فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و علمی است که این مهم به برکت خون شهدا و مجاهدت ایثارگران و رزمندگان در کشور ما محقق شده و البته دشمنان به شدت به دنبال تخریب آن هستند.

عالی‌ترین مقام سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با تاکید بر اینکه تقویت بعد معنوی و تربیت اخلاقی کارکنان انتظامی مهم‌ترین رسالت سازمان عقیدتی سیاسی است اذعان داشت: موضوع عقیدتی صرفاً محدود به کلاس و سخرانی نیست، وظیفه این سازمان دمیدن روحیات معنوی و اسلامی در کارکنان انتظامی است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا حفظ اقتدار پلیس را در گرو عملکرد صحیح یگان‌های عقیدتی سیاسی در سراسر کشور دانست و افزود: نظارت دقیق و جدی عقیدتی سیاسی بر عملکرد کارکنان، آسیب‌های احتمالی را به حداقل می‌رساند.
وی با بیان اینکه فلسفه حضور پلیس در جامعه باید به معنای امر به معروف و نهی از منکر باشد، خاطرنشان کرد: حضور جدی پلیس در سطح جامعه می‌تواند از وقوع بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری کند.
حجت الاسلام و المسلمین ادیانی توجه فرماندهان به معیشت کارکنان را موضوعی مهم قلمداد کرد و اذعان داشت: ساخت مسکن سازمانی برای کارکنان خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی در اولویت‌های نه گانه ناجا قرار دارد که این امر نشان دهنده اهمیت ویژه ناجا به وضعیت معیشت کارکنان است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با تاکید بر اینکه تکریم شهروندان از سوی پلیس موجب تعالی سازمان نیروی انتظامی می‌شود گفت: نیروی انتظامی به تعبیر فرمانده معظم کل قوا باید مهربان و مقتدر باشد.
وی ناجا را مظهر اقتدار و رأفت جمهوری اسلامی دانست و افزود: پلیس متدین و مکتبی جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اسلامی، الگویی برای پلیس سایر کشورها است.
عالی‌ترین مقام سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی جایی برای عربده‌کشان و مخلان نظم و امنیت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی وظیفه دارد تا با هرگونه منکرات، اخلال در نظم عمومی جامعه، ناهنجاری‌های اخلاقی و بی‌بند و باری در سواحل و تفرج‌گاه‌های کشور قاطعانه برخورد کند.
حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با بیان اینکه اجرای طرح ناظر یک و برخورد با اراذل و اوباش رضایتمندی مسوولان و مردم را به همراه داشته است، افزود: امنیت اخلاقی مهمتر از امنیت سیاسی بوده و امنیت سیاسی، خود مرهون امنیت اخلاقی است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به آرایش‌های نظامی در نیروهای مسلح کشورهای مختلف بیان داشت: آرایش معنوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به تقوا و اخلاص است و اقتدار ما باید معنوی باشد.
وی شجاعت را فضیلتی الهی عنوان کرد و اذعان داشت: فرماندهان و مدیران انتظامی باید با تواضع و فروتنی خود، گوش شنوای مشکلات کارکنان و زیر مجموعه خود باشند زیرا مدیر موفق مدیری است که به وضعیت کارکنان خود رسیدگی کند.
عالی‌ترین مقام سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با تصریح بر اینکه مجموعه نیروی انتظامی در رزمایش مومنانه خوش درخشید، گفت: در مرحله سوم این طرح، ۹۰ هزار بسته حمایتی بین نیازمندان توزیع شد و این طرح همچنان ادامه دارد.

 رتبه اول پلیس گیلان در حوزه پیشگیری از سرقت

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم سردار «عزیزاله ملکی» فرمانده انتظامی گیلان با اعلام اینکه در ارزیابی‌های صورت گرفته توسط ناجا، پلیس گیلان در حوزه پیشگیری از سرقت رتبه اول و در بحث کشفیات سرقت رتبه سوم را کسب کرده است، اظهار داشت: از مهم‌ترین اهداف پلیس استان کاهش جرائم و ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به کاهش ۴۶ درصدی جرائم در شش ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: کشفیات موادمخدر پلیس گیلان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۳ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه برخورد با مخلان نظم و امنیت جامعه از اولویت‌های نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: پلیس گیلان از آغاز طرح مقابله با اراذل و اوباش تاکنون ۴۰۰ نفر از برهم زنندگان نظم عمومی را دستگیر کرده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از زحمات و خدمات ۳۰ساله حجت‌السلام و المسلمین «حسین شمشاد» تقدیر و حجت‌الاسلام و المسلمین «علیرضا اسدی» به عنوان رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان منصوب شد.

Share