در جلسه ستاد کرونا آستارا مطرح شد:

هیچ مدیری به بهانه دور کاری کارکنان، حق کم‌کاری ندارد | احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی در آستارا

فرماندار آستارا خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص وظایفشان، گفت: هیچ مدیری به بهانه دور کاری کارکنان، حق کم‌کاری و عدم خدمت‌رسانی به مردم را ندارد و همه مکلف به حضور با تمام توان در صحنه هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان مرزی بندر آستارا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت رعایت مردم و کاهش میزان بستری‌ها باعث‌ عدم بسته شدن اصناف می‌شود، بیان کرد: اگر مردم رعایت کنند و هر چه میزان شروع کرونا در آستارا به سمت وضعیت سفید برود، فعالیت‌های اصناف وضعیت عادی را به خود می‌گیرد.

همه مدیران مکلف به اجرای دستورالعمل‌ها هستند

عباس صابر دستورالعمل‌های اجرایی را کاملاً گویا و واضح دانست و تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای این دستورالعمل‌های هوشمند هستند.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به چگونگی محدودیت تردد در این شهرستان بیان کرد: این ترددها صرفاً دوربین محور و با هدف اغنای عمومی جامعه است و مردم خودشان باید با توجه به شرایط سه‌گانه بیماری رفتار کنند.

هیچ مدیری به بهانه دور کاری کارکنان، حق کم‌کاری ندارد 

به گزارش دیارمیرزا، فرماندار آستارا خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص وظایفشان، گفت: هیچ مدیری به بهانه دور کاری کارکنان، حق کم‌کاری و عدم خدمت‌رسانی به مردم را ندارد و همه مکلف به حضور با تمام توان در صحنه هستند.

وی ادامه داد: فراهم‌سازی بسترهای لازم برای دولت الکترونیک و حداقل‌سازی حضور مراجعه کننده‌ها به ادارات باید به طور جدی پیگیری شود و مدیران این مسئله را در الویت قرار بدهند.

نماینده عالی دولت در آستارا بیان کرد: متاسفانه اکثر بستری‌های امروز خانوادگی بوده و بر اثر انجام دورهمی‌های خانوادگی است و باید این موارد به حداقل ممکن برسد.

صابر پایش آمار بستری‌های کرونا را شهر محور دانست و گفت: با توجه به محل سکونت بیمار آمار باید کاملا واقعی از طریق رسانه‌های رسمی و صداوسیما و بر اساس شهر محوری ارائه شود تا در دسته‌بندی‌های سه‌گانه کاملاً صحیح به مردم اطلاع‌رسانی انجام بگیرد.

احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی در آستارا

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در این جلسه با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم گفت: متاسفانه میزان رعایت مردم در آستارا با کاهش ۶۰ درصدی از ۹۰ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

فرید بصیری‌مقدم ادامه داد: بیمارستان شهید بهشتی آستارا با ۹۸ تخت فعال و ۱۱۲ تخت اضافی امروز در وضعیت تقریباً تکمیل بستری بیماری کرونا در بخش‌های جراحی و داخلی خود قرار دارد و احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به‌عدم کمبود دارو در آستارا گفت: خوشبختانه از لحاظ تامین دارو در وضعیت خوبی به سر می‌بریم و نبود متخصص عفونی و کمبود نیروی انسانی ما را دچار مشکل کرده و من نگران هفته‌های آتی برای آستارا هستم.

بصیری‌مقدم ادامه داد: متأسفانه چند روز گذشته ما جوان ۳۲ساله‌ای را بر اثر کرونا از دست دادیم و برای نمونه یک خانواده ۷ نفره بستری در بیمارستان داریم و امروز تمام تختهای icu ما پر است.

۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان آستارا بستری هستند

جانشین فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این جلسه با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، گفت: در این قرارگاه کمیته آموزش، منابع انسانی، نظارت و پایش، فناوری اطلاعات، روابط عمومی و حمایت از نیازمندان تعریف شده است.

سرهنگ فردین عباس‌زاده ادامه داد: مرحله دوم غربالگری توسط این قرارگاه در روزهای آینده در آستارا آغاز می‌شود و این غربالگری با شناسایی افراد مبتلا میزان گسترش بیماری را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

رییس بیمارستان شهید بهشتی آستارا در این جلسه با اشاره به آمار بستری‌های کرونا در این شهرستان گفت: در حال حاضر ۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان آستارا بستری هستند و پروسه درمانی در این شهرستان به طور کاملا مدیریت شده انجام می‌گیرد.

حسین احمدی ادامه داد: انجام عمل‌های غیر ضروری در بیمارستان حذف شده و پذیرش بیماران اورژانسی مادران باردار و بیماران کرونا به طور عادی در جریان است و PCR کرونا برای افراد سالمند، مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای به صلاحدید پزشک کاملاً رایگان است.

Share