رئیس کل دادگستری گیلان در دیدار با مجمع نمایندگان؛

هیچ شخصی مقدم بر قانون نبوده و مصون نیست|دستگاه قضایی داعیه‌دار حقوق مردم است

حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه با بیان اینکه هیچ شخصی مقدم بر قانون نبوده و از آن مصون نیست، افزود: دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم داعیه‌دار حقوق مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست تبادل نظر و همفکری نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی با رئیس کل دادگستری گیلان عصر امروز برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمزه خلیلی در آغاز سخنان خود، برگزاری چنین جلساتی را مبارک و مفید خواند و از برگزاری جلسات بیشتر با مجمع نمایندگان مردم برای اطلاع از دغدغه های موجود و ایجاد هماهنگی در تصمیم گیری ها استقبال کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه با بیان اینکه هیچ شخصی مقدم بر قانون نبوده و از آن مصون نیست، افزود: دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم داعیه دار حقوق مردم است و باید در کنار رسیدگی به تظلم خواهی شهروندان، مبادی و ساختارهایی که منجر به تضییع حقوق مردم می شود را شناسایی و براساس قانون با آن برخورد نماید.

رئیس شورای قضایی استان گیلان افزود: مدعی العموم براساس وظایف مصرح در قانون و اخیرا با دستورالعمل‌های صادره از سوی رئیس محترم قوه قضائیه بر تصمیمات و عملکرد دستگاه های اجرایی نظارت دارد و در این زمینه از اجرای تصمیماتی که منشا تضرر آحاد مردم شود جلوگیری می کند.

وی خواستار بهره‌گیری سایر دستگاه‌ها از مشاوره و دریافت نظر دستگاه قضایی برای اتخاذ تصمیمات کلان در سطح استان شد تا همه تصمیمات منطبق بر قانون گرفته شود و حقوق عامه مورد تضییع قرار نگیرد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، هر یک دیدگاه های خود را درخصوص مسائل مهم حوزه های انتخابیه و سطح استان را با رئیس کل دادگستری گیلان مطرح و تبادل نظر نمودند.

همچنین در این نشست سیدمهدی فلاح میری دادستان مرکز استان گیلان، احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، سیف‌الله مسرور بازرس کل گیلان و سیدرحمان سیدزاده رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری گیلان نیز حضور داشتند.

Share