لاهوتی مطرح کرد:

هر کسی رئیس‌جمهور می‌شد، اوضاع سخت بود | نباید خودمان فشارهای ترامپ را بیشتر کنیم

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: باید در شرایط این روزهای کشور مانند زمان جنگ در کنار هم مشکلات را حل کنیم، امروز همه ما در یک کشتی که انقلاب است نشسته‌ایم و باید به فکر کشور باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایلنا، مهرداد بائوج لاهوتی درباره اینکه این روزها شاهد هستیم نمایندگان در مجلس هتک حرمت‌ها و توهین‌هایی را نسبت به دولت انجام می‌دهند تا جایی که حتی این موضوع باعث واکنش مقام معظم رهبری شده‌ است، گفت: نمایندگان عزیز مجلس یازدهم تازه آمده‌اند؛ این دوستان باید یک مقدار خویشتن‌داری بیشتری داشته باشند و شرایط کشور را درک کنند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کشور به جد در شرایطی خاص قرار دارد، عنوان کرد: من کاری با آقای روحانی ندارم، هر کسی رئیس‌جمهور باشد، اوضاع سخت است و اداره کشور با مشکلات خودش رو به رو است.

وی یادآور شد: روزانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروختیم که امروز تقریبا صفر شده است، بنابراین در این شرایط جنگ اقتصادی باید ببینیم چه راهی را می‌توانیم برویم تا کمتر به مردم و کشور آسیب زده شود.

نماینده مردم لنگرود در دهمین مجلس شورای اسلامی افزود: امروز ما ۱۰ الی ۲۰ میلیارد دلار از محل فروش نفت و ۶۰ الی ۷۰ میلیارد دلار از محل صادرات کالاهای غیرنفتی را نمی‌توانیم داشته باشیم و شاید کمتر از یک سومش برگردد، خب با این شرایط چه باید کرد؟

وی تاکید کرد:آمریکایی‌ها می‌گویند ما فشار را روی ایران زیاد کردیم و جواب داد! خب ما در این شرایط چه کار باید کنیم؟ آیا باید فشار را بین خودمان زیادتر کنیم؟ یا اینکه مثل زمان جنگ ایران و عراق کنار هم باشیم؟

لاهوتی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس وضعیت بدی داشتیم. آن زمان، قوه مقننه، مجریه، مردم، چپ و راست در کنار هم بودیم و همه اعتقاد داشتیم یک دشمنی با ما به مقابله برخواسته است و همه باید با مال و جان کمک کنیم تا از جنگ خارج شویم.

و با بیان این‌که امروز هم در جنگ هستیم، گفت: به دوستان می‌گویم فراموش نکنیم همه ما در یک کشتی نشسته ایم فکر نکنند حادثه‌ای اگر رخ دهد به دولت آسیب خواهد رسید بلکه به همه نظام آسیب وارد می‌شود، بنابراین باید شرایط همدیگر را درک کنیم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت در این شرایط همه حقوق‌ها را پرداخت کرده است یک روز حقوق دولتی‌ها عقب نیفتاده، یا حتی یک روز یارانه عقب نیفتاده است یا کمک معیشت به مردم داده می‌شود، همین الان که با شما صحبت می‌کنم دولت یک بار‌ مالی ۴۰ الی ۵۰ هزار میلیارد تومانی را برای حقوق بازنشستگان پذیرفته و در حال انجام است.

وی ادامه داد: امروز شما در استان‌ها تشریف ببرید یکسری کارهای عمرانی در حال انجام است، کسی مملکت را تعطیل نکرده است.

لاهوتی با اشاره به گرانی‌های اخیر ارز گفت: در حال حاضر یک نابسامانی در بازار ارزی کشور وجود دارد که بخشی از تورم هم به همین داستان برمی‌گردد. بخش دیگر گرانی ارز هم به تعادل میان عرضه و تقاضا برمی‌گردد.

وی گفت: قطعا در مدیریت‌ها حرف و انتقاد وجود دارد، اما می‌خواهم بگویم در این نابسامانی عدم عرضه و تقاضا نقش بیشتری دارد، شما فکر می‌کنید دولت خودش نمی‌خواهد روزی ۲ الی ۳ میلیون بشکه نفت بفروشد؟ چرا دلش می‌خواهد، اما در این شرایط نمی‌شود.

وی تاکید کرد: ما امروز دشمنی به نام ترامپ داریم که کمر همت بسته تا به هر شکل شده، با فشارهای اقتصادی ما را از بین ببرد، خب ما که خودمان نباید آنها را بیشتر کنیم.

این فعال سیاسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ادامه کار دولت و فرق توهین و هتکاکی با نقد گفت: رهبری معظم انقلاب همین چند وقت پیش محکم و استوار گفتند این دولت باید تا روز آخر کار کند اما امروز می‌شنویم که مجلس گفته است، دولت باید استیضاح شود، بله من هم قبول دارم که استیضاح، سوال از وزیر و تذکر حق مجلس است اما هنگامی که رهبری گفتند دولت باید تا آخر باشد، ما هم باید قبول کنیم.

وی تاکید کرد: اگر می‌گوییم ولایت را قبول داریم باید از آن تبعیت کنیم نه افراط داشته باشیم و نه تفریط، در کشور محور همه ما حول یک‌ شخص است که صحبت‌‌هایشان فصل‌الخطاب است؛ وقتی ایشان گفتند دولت از اول تا آخر باید کار کند و توهین و هتک حرمتی نباشد در واقع یک پیام به مجلس دادند و بس دوباره مطرح کردن برخی از مسائل به معنی فضا ایجاد کردن است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطر‌نشان کرد: امروز دولت که می‌خواهد تحریم را از بین ببرد، شرایط سخت و بحرانی است، اما از سوی دیگر مشاهده می‌کنیم می‌خواهند رئیس‌جمهور را استیضاح کنند تا کشور بدون دولت شود، سوالم این است آیا این اقدامات می‌تواند به حل مسائل اقتصادی کشور کمک کند؟ مشخص است نه تنها کمکی نمی‌کند، بلکه دامنه نابسامانی‌های اقتصادی را بیشتر می‌کند، ناامنی به وجود می‌آورد و باعث می‌شود کسی که امروز می‌خواهد در کشور ما سرمایه‌گذاری کند، جرأت این کار را پیدا نکند.

وی در پایان گفت : به دوستان مجلس یازدهم که تا به این جای کار زحمات زیادی کشیدند می‌گویم مطرح نکنند که ما قوه مقننه هستیم و دولت قوه مجریه، ما در یک کشتی اسمش انقلاب است نشستیم و باید از موج‌ها و روزهای سخت عبور کنیم.

Share