آیت الله فلاحتی در جلسه قرارگاه کنگره میرزا کوچک جنگلی:

نهضت جنگل بسترساز انقلاب اسلامی بود | مقدس بودن این نهضت باید حفظ شود

نماینده ولی فقیه در گیلان نهضت جنگل را یکی از ایام الله های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مقدس بودن این نهضت باید حفظ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه اعضای قرارگاه کنگره میرزاکوچک جنگلی با اشاره به اینکه این جلسه به منظور احیای شخصیت منطقه ای، کشوری و بین المللی برگزار شده است اظهار کرد: در یک قرن اخیر در ایران نهضت ها و قیام هایی شکل گرفت که هر کدام در راستای اسلام و مبارزه با ظلم بود.
وی، هر کدام از نهضت ها و قیام ها در ایران را بسترساز انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: نهضت جنگل مقدس بود و به این دلیل ماندگار شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نهضت جنگل در درون و بیرون جامعه ایرانی تاثیرهایی داشته است، تصریح کرد: نهضت جنگل انگیزه ای برای امام(ره) ایجاد کرد و مورد حمایت ایشان بود.
آیت الله فلاحتی، نهضت جنگل را یکی از ایام الله های انقلاب اسلامی خواند و بیان کرد: منعی نمی بینیم از اینکه هر کسی بخواهد به بخشی از نهضت جنگل بپردازد اما مقدس بودن این نهضت باید حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: اگر نهضت جنگل از ساحت مقدس بودن خارج شود خطرناک است بنابراین هر امری که منجر به حفظ این جایگاه مقدس شود باید مد نظر متولیان مربوطه باشد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه در یک قرن اخیر قیام ها علیه ظلم در ایران در سایه روحانیت شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: نهضت جنگل در سایه یک روحانی شکل گرفت و باید با ظرافت به آن پرداخته شود.
حجت الاسلام احسان الله محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: ۱۱ آذرماه امسال یادواره شهدای روحانی گیلان با محوریت میرزا کوچک جنگلی به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت تلفیقی مراسم و تلویزیونی برگزار می شود.

Share