دبیر کمیته تالاب های استان گیلان؛

نخستین گروه غازهای خاکستری وارد گیلان شدند

اولین دسته از غازهای مهاجر در پارک ملی خشکی دریایی بوجاق به زمین نشستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عباس عاشوری دبیر کمیته تالاب های استان گیلان با تایید این خبر گفت: اولین دسته از غازهای خاکستری مهاجر که پارک ملی بوجاق را برای زمستان گذرانی انتخاب کرده اند، در این پارک فرود آمدند. تعداد این غازهای خاکستری که به عنوان پیش قراولان این گونه زیبا وارد استان گیلان شده اند بیش از ۸ قطعه گزارش شده است.

وی در ادامه افزود: غاز خاکستری، بزرگترین غاز ایران و از گونه غیرحمایت شده است که بیشترین جمعیت غازهای مهاجر در ایران متعلق به این گونه می باشد. ایشان از کاهش جمعیت مهاجر غازهای زمستان گذران در سال های اخیر خبر داد و غاز پیشانی سفید، غاز پیشانی سفید کوچک و غاز پا زرد را از دیگر غازهای مهاجر به گیلان در دهه اخیر معرفی نمود و عنوان کرد: دو گونه غاز پیشانی سفید کوچک و غاز پازرد به ترتیب از گونه های در خطر انقراض جهانی و بسیار کمیاب ایران می باشند.

عاشوری در پایان اظهار داشت: پارک ملی خشکی دریایی بوجاق یکی از زیستگاه های مهم زمستان گذرانی پرندگان آبزی از جمله غازها در استان است و هر ساله ده ها هزار قطعه از انواع پرندگان در این تالاب بین‌المللی زمستان گذرانی می کنند.

Share