«اوسط مقدم» در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی آستارا اظهار کرد:

مشکلات عمرانی و حقوقی مسکن مهر آستارا برطرف می‌شود

«علی اکبر اوسط مقدم» در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان آستارا اظهار کرد: از ۹۰۰ واحد پروژه مسکن مهر آستارا، ۴۰۰ واحد در سال‌های گذشته به متقاضیان تحویل داده شده است و ۲۰۰ واحد از این پروژه آماده تحویل است که تحویل این واحدها از مهرماه آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،«علی اکبر اوسط مقدم» در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان آستارا اظهار کرد: از ۹۰۰ واحد پروژه مسکن مهر آستارا، ۴۰۰ واحد در سال‌های گذشته به متقاضیان تحویل داده شده است و ۲۰۰ واحد از این پروژه آماده تحویل است که تحویل این واحدها از مهرماه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: باقیمانده واحد‌های این پروژه که افزون بر ۳۰۰ واحد است با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مشکلات حقوقی جزئی دارد که توسط دستگاه قضا در حال پیگیری است و ان‌شاالله برطرف شود که امیدواریم طی چند ماه آینده مورد بهره برداری قرار گرفته و تحویل صاحبان این واحدها شود.

اکبری مقدم در ادامه تصمیم گیری در رابطه عرصه متعلق به شیلات را از دیگر اهداف سفر دانست و اذعان کرد: باتوجه به حریم ۶۰ متری دریا نیاز است در این خصوص بررسی کامل انجام و تصمیمات لازم اتخاذ شود‌.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از عرصه متعلق به مرزبانی با توجه به درخواستی که شهرداری داشت مبنی بر اینکه این عرصه برای فضای سبز شهری مورد استفاده قرار گیرد و عرصه جایگزین برایش تعرفه شود، از دیگر اهداف سفر بود که با انطباق حریم ۶۰ متری باید عرصه جایگزین را برای مرزبانی تعرفه کنیم‌.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: مشکلات عمرانی و حقوقی مسکن مهر آستارا با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های متولی استان برطرف می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان افزود: ۹ کیلومتر از مسیر ۲۲ کیلومتری محور آستارا-اردبیل در حوزه استحفاظی این شهرستان تعریض شده است و بخش بعدی آن به طول چهار کیلومتر بزودی با همکاری اداره های متولی تعریض خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرمانده مرزبانی گیلان و مدیر کل راه و شهرسازی این استان از اراضی ساحلی و جایگاه دفن زباله آستارا بازدید کردند.

وی بیان کرد: طول راه آهن آستارا-رشت ۱۶۴ کیلومتر است و عملیات اجرای آن از دو سمت رشت و آستارا باید سرعت گیرد و مصالح برداشت شده از تعریض محور آستارا-اردبیل در این طرح استفاده شود.

معاون استاندار گیلان گفت: مساله مدیریت پسماند در شهرهای تالش و آستارا باید بیش از پیش جدی گرفته شود و برای ساماندهی جایگاه دفن زباله آستارا ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

اکبری مقدم افزود: جایگاه دفن زباله شهرستان های آستانه اشرفیه و لاهیجان با جدیت در حال ساماندهی است و به لحاظ موقعیت گردشگری آستارا موضوع پسماند در این شهرستان اهیت زیادی دارد.

فرماندار آستارا هم گفت: اتصال بارانداز راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی بندر این شهرستان برای رونق حمل و نقل ترکیبی پیگیری می شود و نیازمند همکاری مسئولان استانی هستیم.

عباس صابر افزود: راه آهن آستارا-رشت باعث کاهش مسیر، زمان و هزینه حمل و نقل خواهد شد و این شهرستان را به کانون اقتصادی منطقه تبدیل خواهد کرد.

Share