در شورای فرهنگ عمومی آستارا عنوان شد؛

مخالف شادی مردم نیستیم اما… | تصویب ایجاد کمیته فضای مجازی در آستارا

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه برخی ها چهره مسلمانان را عبوس، غمگین و گرفته می‌دانند، تصریح کرد: اسلام دین شادی و مومنان از شاد ترین مردمان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرزی بندر آستارا در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا در این جلسه با تأکید بر لزوم نظارت بر چگونگی برگزاری مجالس مختلف در رستورانها و باغ تالارهای آستارا بیان کرد: متاسفانه ادارات کل مربوطه در سطح استان مجوز برگزاری برخی مجالس در کنار موسیقی نامناسب در این شهرستان می دهند ولی از نحوه برگزاری آن در آستارا خبر ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا با اشاره به اینکه برخی ها چهره مسلمانان را عبوس، غمگین و گرفته می‌دانند، تصریح کرد: اسلام دین شادی و مومنان از شاد ترین مردمان هستند و اعطای مجوز به هرگونه مراسم باید در کنار نظارت مستمر انجام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا شادی را در کنار چارچوب نظام اسلامی مفید دانست و گفت: ما مخالف شادی مردم نیستیم اما باید با اشخاصی که با فعالیت های غیر قانونی شان و منزلت نظام اسلامی را زیر سوال برده و گاهی حتی نهاد متولی را نیز تهدید می کنند برخورد کرد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای متولی باید به این معضل رسیدگی کنند.

عباس صابر فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به برخورد با هرگونه ناهنجاری در سطح شهرستان بیان کرد: نیروی انتظامی باید با برگزاری مراسم به دور از شئون اسلامی برخورد قانونی انجام دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا در این جلسه با اشاره به افزایش خشونت و ضرب و جرح به عنوان یک آسیب خطرناک در جامعه گفت: باید حرکت های مهم فرهنگی در زمینه کاهش میزان جرم و جنایت و توهین و تهدید افراد در جامعه انجام شود و با یک بستر سازی مناسب آمار جرایم را در آستارا کاهش دهیم.

عباس جاذب با اشاره به اولویت برنامه‌های دادگستری آستارا گفت: کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده های قضایی و افزایش دقت در بررسی پرونده ها از مهمترین برنامه های دادگستری آستارا در سطح شهرستان است.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این جلسه با اشاره به لزوم توجه به فضای مجازی و تهدیدات و فرصت های این فضا گفت: لزوم شناسایی صاحبان صفحات پر مخاطب فضای مجازی در این شهرستان و مدیریت این فضا از مهم‌ترین وظایف نهادهای متولی بوده و سپاه در کنار دیگر دستگاه ها اجازه توهین و تخریب جایگاه هیچ فرد حقیقی و حقوقی را نمی دهد.

سرهنگ بهزاد قنبری با اشاره به لزوم ایجاد کمیته فضای مجازی در شهرستان آستارا گفت: با تصویب ایجاد این کمیته زیر نظر شورای فرهنگ عمومی می توان آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی را در این شهرستان مرزی به حداقل ممکن رساند.

Share