در هیات امنای منطقه یک؛

طرح جامع شهرک علم و فناوری گیلان مصوب شد+ جزئیات

طرح جامع عمرانی پارک علم و فناوری گیلان در هیات امنای منطقه یک ارائه و پس از انجام بررسی‎ها از سوی دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری و دفتر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با استناد به ماده ۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، طرح جامع عمرانی پارک علم و فناوری گیلان در هیات امنای منطقه یک ارائه و پس از انجام بررسی‎ها از سوی دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری و دفتر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.

طرح جامع عمرانی ۳۰ هکتاری پارک علم و فناوری گیلان به عنوان شهرک علم و فناوری گیلان با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان، تجاری‌سازی دستاوردهای علمی پژوهشی، گسترش زیرساخت‌های فیزیکی جهت استقرار فناوران و سرمایه گذاران در کیلومتر ۵ جاده تهران از سال گذشته آغاز شده است.

پارک علم و فناوری گیلان با ایجاد این شهرک با الگوی توسعه مبتنی بر مالکیت در یک محیط فیزیکی با کیفیت بالا که از طریق ارائه زمین و فراهم آوردن تاسیسات زیربنایی، آزمایشگاهی، کارگاهی و تحقیقاتی متمرکز و تسهیلات قانونی، موجبات تمرکز واحدهای فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان و حضور موسسه‌های تحقیقاتی و سرمایه گذاران در یک فضای متمرکز را فراهم می‌کند.

طرح جامع پارک علم و فناوری گیلان در مجاورت آزاد راه رشت به تهران با مساحت ۱۳ هزار مترمربع، یک موقعیت استراتژیک و تجاری، فرصتی است که سرمایه گذاران، فناوران نوآور، شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالان اقتصادی، دانش آموختگان و ایده‌پرداز در این مجموعه پذیرش شده و استقرار می‌یابند.

دفاتر شرکت‌های تولیدی و خدماتی بزرگ و دفاتر تحقیق و توسعه موسسات و صاحبان صنایع نیز امکان مشارکت و استقرار در این مجموعه را دارند.

مجاورت مجموعه به مراکز مهم دانشگاه گیلان و مراکز پژوهشی و نزدیکی به بزرگترین شهر صنعتی استان و امکان بهره‌مندی از ظرفیت مراصلاتی چندگانه و قرار گرفتن در حوزه شهری رشت و امکان دسترسی آن به منطقه آزاد انزلی، جذابیت‌های طبیعی و زیست محیطی، بخشی از نقاط قوت طرح جامع پارک علم وفناوری گیلان است که می‌تواند مزایای تجاری قابل اعتمادی ایجاد نماید.

این طرح با رویکرد اجاره زمین در مقیاس ۵۰ساله و امکان تمدید تا ۹۹ سال آماده پذیرش فعالان اقتصادی است که به جهت دارا بودن ظرفیت قانونی تصمیم‌گیری در ساختار هیات امنا، امکان همکاری در الگوهای متنوع برای راه‌اندازی و توسعه این پروژه دارد.

همکاری با سرمایه گذران و صاحبان صنعت می‌تواند به صورت واگذاری کل پروژه برای آماده‌سازی زیر ساخت و احداث واحدهای خدماتی و پشتیبانی و همچنین آماده‌سازی زیر ساخت و فراهم کردن شرایط پذیرش برای احداث کارگاه‌های نیمه صنعتی از سوی پارک علم و فناوری گیلان صورت پذیرد.

همچنین برای جذب سرمایه گذاران امکان انعقاد قرارداد جهت مجموعه مستحدثات خدمانی پشتیبانی و یا برخی ساختارها (هتل، رستوران، سالن ورزشی، سالن نمایشگاهی، سالن کنفرانس و…) نیز فراهم آمده است.

تحقق چشم‌انداز فوق با توجه به رسالت و ماموریت پارک علم و فناوری گیلان و اهداف پیش بینی شده مستلزم اقدامات و فعالیت‌هایی است که می‌تواند در طرح جامع پارک علم و فناوری گیلان تجلی یابد.

تکمیل طرح فوق با توجه به قوت‌ها و فرصت‌های بی‌بدیل آن، امکان توسعه در مسیر اقتصاد دانش محور و نقش‌آفرینی دانش آموختگان در راه‌اندازی کسب و کارهای نوآورانه با ارزش اقتصادی بالایی را فراهم خواهد کرد.

Share