فرماندار لنگرود در نشست با دهیاران بخش اطاقور؛

شناسنامه روستاهای شهرستان لنگرود تهیه شود| مدیریت بحران از پایین به بالا است

 حیدری گفت: روستایی در روستا اگر امکانات داشته باشد در داخل روستا ماندگار شده و زمین خود را نمی فروشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  فرماندار شهرستان لنگرود با تاکید بر اینکه دهیاران در روستاها موضوع اشتغال را جدی بگیرند، گفت: در این راستا با جوانان روستا مشورت لازم در تولید مشاغل مرتبط در روستاها انجام شود.

«رحیم حیدری» در جلسه با دهیاران بخش اطاقور در بخشداری اطاقور برگزار شد، گفت: دهیاران نهاد مردمی هستند و نقش به سزایی در عمران و آبادی روستاها دارند.

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به تکرار چنین جلساتی در بخش های مختلف شهرستان و اینکه حرف های دهیاران شنیده خواهد شد، اظهار کرد: مسئولان مربوطه بخش هایی که قابلیت اجرایی دارد را انجام خواهند داد و در گام بعدی در فرمانداری در خصوص مسائل مربوطه برنامه ریزی و یا مدیران کل استان در شهرستان حضور خواهند یافت.

 حیدری با تاکید بر اینکه دهیاران در روستاها موضوع اشتغال را جدی بگیرند، تصریح کرد: در این راستا با جوانان روستا مشورت لازم در تولید مشاغل مرتبط در روستاها انجام شود که تسهیلات کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، بهزیستی، سپاه، کارآفرینی امید و ‌… باید در جهت اشتغال جوانان روستا باشد و منشا تولید در روستاها شود.

*شناسنامه روستاهای شهرستان لنگرود تهیه شود

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه هر دهیاری با همکاری شورا شناسنامه ای از روستا تهیه کنند، اظهار کرد: تعداد خانوار، امکانات روستا، برخورداری از برق، گاز و راه روستایی،… مشخص تا برنامه ریزی های آتی بر اساس اولویت هایی باشد که در روستاها مشخص شده است.

وی یکی از رسالت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را عدالت محوری دانست و تصریح کرد: برق رسانی، گازرسانی، آبرسانی در روستاهای صعب العبور از خدمات نظام است و رسالت ما باید تعمیم این امکانات باشد و روستائیان از زندگی در روستا احساس خوب داشته باشد.

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه دهیاران جزئی از حلقه مدیریتی جامعه هستند و باید ارتباط تنگاتنگی با مدیران شهرستان داشته باشند، یادآور شد: دهیاران به عنوان حلقه واسط فی مابین‌مردم و مسئولان، با احصا مشکلات در صدد رفع آن برآیند.

 حیدری ادامه داد: روستایی در روستا اگر امکانات داشته باشد در داخل روستا ماندگار شده و زمین خود را نمی فروشد.

وی با اشاره به جلسات بحران و اینکه، مدیریت بحران از پایین به بالا است، تاکید کرد: دهیاری و شورا باید در داخل روستا با امکانات موجود تلاش کند در زمان بحران حداقل آسیب به مردم وارد شود و امکانات موجود در سپاه و نهادهای دیگر به عنوان ذخیره استراتژیک است که در مواقع نیاز وارد عمل خواهند شد.

Share