فرمانده سپاه ناحیه تالش خبر داد؛

سپاه به پنج روستای کوهستانی تالش آبرسانی می‌کند | انتقال منبع آب با بالگرد جمعیت هلال احمر

فرمانده سپاه ناحیه تالش گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس برای تامین آب پنج روستای کوهستانی بخش حویق این شهرستان، طرح مجتمع آبرسانی شهدا را اجرا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ جهانبخش عزیزی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس به کمک مردم کوهستان بخش حویق تالش شتافته و ۲ منبع بزرگ ذخیره آب را تهیه کرده است و به دلیل صعب العبور بودن محل، روز گذشته منبع ها با بالگرد جمعیت هلال احمر به ارتفاعات حمل و مستقر شد.

وی افزود: ظرفیت هر منبع ۲۵ هزار لیتر است و بهره برداری از آنها، بعد از تکمیل شبکه انتقال و توزیع آغاز خواهد شد و یکی از ماموریت های سپاه در راستای مردم داری و مردم یاری، پرداختن به محرومین و محرومیت زدایی است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان نیز در این خصوص گفت: پروژه مجتمع آب رسانی شهدای کوهستان حویق از اول سال ۹۸ آغاز شده است و با حدود ۲۰ کیلومتر خط انتقال، آب ۲۵۰ خانوار پنج روستا را تامین خواهد کرد.
محمد آقاجان زاده ادامه داد: سپاه قدس گیلان به محرومیت زدایی از دهستان ها توجه ویژه دارد و برای کل این پروژه ۶ میلیارد ریال هزینه شده است و هفت میلیارد ریال نیز برای تکمیل خط انتقال و شبکه توزیع صرف خواهد شد.

بخش حویق از توابع شهرستان تالش ۳۲ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

Share