عاقل منش خبر داد؛

سه میلیارد تومان برای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی تخصیص یافت

محمدحسن عاقل‌منش، عضو شورای شهر رشت در نشست شهردار رشت با استاندار گیلان از اختصاص سه میلیارد تومان برای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسن عاقل‌منش در نشست شهردار رشت با استاندار گیلان از اختصاص سه میلیارد تومان برای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی خبر داد.

این عضو شورای اسلامی گفت: با همکاری، توجه و دستور جناب آقای دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور این اتفاق خوب برای رشت رقم خورده است.

وی ادامه داد: هم اکنون این نشست با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با دکتر ارسلان زارع ادامه دارد.

عاقل‌منش که مدت‌ها است پیگیر تحقق این بودجه برای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی بود، گفت: امیدوارم با این اعتبار رصدخانه و آسمان نمای آن تکمیل شود.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام می‌تواند گامی موثر و مفید برای همه دوستداران نجوم و ستاره‌شناسی در رشت باشد.

این عضو شورای اسلامی در پایان این بخش از سخنان خود، اظهار امیدواری کرد: با جذب این اعتبار بالاخره شاهد افتتاح پروژه رصدخانه کوشیار گیلانی در سال ۱۳۹۹ باشیم.

عاقل‌منش سپس به امضای تفاهم نامه‌ی امضا شده بین شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت با اداره‌ی میراث فرهنگی برای راه اندازی چند موزه‌ی تخصصی در شهر اشاره کرد و خواستار پیگیری آن‌ها شد.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: ساختمانهای قدیمی شهرداری رشت همچون ساختمان ساعت، ساختمان استانداری سابق و ساختمان شورای شهر قرار بوده که به موزه‌های مردم شناسی، بلدیه، صنایع دستی و خانه مشروطه تبدیل شوند که از آقای استاندار می‌خواهم پیگیر این ماجرا باشند.

گفتنی است در این نشست مهندس علی اکبری اوسط مقدم هم تاکید کرد که اعتبار مورد نیاز تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی هفته گذشته بین استاندار گیلان و دکتر نوبخت نهایی شده است.

Share