در جلسه کمیته برنامه‌ریزی لنگرود مطرح شد:

سند توسعه ۱۰ ساله گیلان تا سال ۱۴۰۰ تهیه و تدوین می‌شود

محمدی با بیان اینکه سند توسعه ۱۰ ساله استان گیلان سال آینده رونمایی می‌شود، افزود: نخبگان و فرهیختگان در تهیه و تدوین و تنظیم این سند همکاری داشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرویز محمدنژاد در جلسه کمیته برنامه‌ریزی لنگرود خواستار افزایش میزان اعتبارات برای تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان شد و گفت: برخی از پروژه‌ها شایسته نیست که بعد از بازدید از سوی مدیران اجرایی، نتیجه‌ای حاصل نشود.

محمدنژاد با بیان اینکه مردم را نباید مأیوس و ناامید کرد، افزود: برخی از پروژه‌ها درآمدزا هستند و باید منابع را برای تجمیع پیش بینی کنیم.

نماینده لنگرود در مجلس با تأکید بر اینکه ما باید مولد و به فکر تولید باشیم، گفت: امروز دولت در حوزه اعتبارات دچار کمبود است و باید تولید را افزایش دهیم.

وی بر ضرورت توجه به فرآوری محصولات کشاورزی تولیدی در شهرستان لنگرود تأکید کرد و ادامه داد: هیچ مرکز فرآوری برای محصولات کشاورزی در این شهرستان وجود ندارد و محصولات تولیدی این شهرستان قابلیت صادرات دارد.

تخصیص بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۶۴ پروژه در لنگرود

فرماندار لنگرود با تأکید بر ضرورت تهیه سند توسعه و تعیین مسیرها و اهداف توسعه شهرستان، اظهار کرد: باید بر اساس ظرفیت‌ها و امکانات سند توسعه را پیش برد و تلاش می‌کنیم کارهای عمرانی را به خوبی اجرا کنیم.

رحیم حیدری با اشاره به اینکه کشاورزی، صنعت، خدمات موضوعات مهم در شهرستان لنگرود هستند، افزود: امسال ۱۶۴ پروژه با بیش از ۲۳ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان در کمیته برنامه ریزی پیش بینی شده است که این اعتبار از چهار محل استانی ،۳ درصد نفت و گاز، جز ۱۴ توسعه و تکمیل راه‌ها تخصیص یافته است.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه ۶۰ درصد اعتبارات به صورت نقدی و مابقی به صورت اسناد به دستگاه‌ها پرداخت می‌شود، گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد اعتبارات استانی و ۷۰ درصد توسعه و تکمیل راه‌ها تخصیص یافته است.

سند توسعه ۱۰ ساله گیلان تا سال ۱۴۰۰ تهیه و تدوین می‌شود

کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: از مجموع ۱۱ سد لاستیکی گیلان چهار سد افتتاح شده که دو سد مربوط به لنگرود بوده که نشان دهنده توجه به این شهرستان است.

محمدی با اشاره به پیش بینی چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای زمین چمن مصنوعی کومله و سالن باستانی این شهرستان، افزود: در شش ماهه نخست سال گذشته از ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان لنگرود بیش از ۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه برای امسال از سه منبع بودجه‌ای ۲۳ میلیارد تومان برای شهرستان لنگرود در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تاکنون هشت میلیارد تومان تخصیص یافته که امیدواریم تا پایان سال به نرم واقعی برسیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات بر اساس مساحت و تراکم جمعیت هر شهرستان است، اضافه کرد: محدودیت‌هایی برای اعتبارات داریم.

محمدی با بیان اینکه سند توسعه ۱۰ ساله استان گیلان سال آینده رونمایی می‌شود، افزود: نخبگان و فرهیختگان در تهیه و تدوین و تنظیم این سند همکاری داشته‌اند.

وی همچنین به سند توسعه روستایی نیز اشاره و با بیان اینکه با پدیده مهاجرت از روستا به شهر مواجه هستیم، ادامه داد: تهیه و تدوین یک سیستم برای افزایش جمعیت روستاها باید در دستور کار قرار گیرد زیرا تنها با کشاورزی نمی‌توان روستاییان را در روستاها ماندگار کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی گیلان بعد از ۱۳سال تهیه شده که برای شهرستان لنگرود نیز چهار فعالیت شیلات، صنعت، ابریشم و مرکبات در آن پیش بینی شده است، گفت: سرمایه گذاری ها باید به این سمت سوق داده شود.

Share