انتقاد امام جمعه فومن از ضعف شدید نظارت در بازار؛

سازمان‌های نظارتی چرا جلوی هرج و مرج اقتصادی را نمی‌گیرند؟

نقدی گفت: بی‌ثباتی قیمت‌ها صدای بازاریان را هم درآورده است. آیا این‌ها ربطی به تحریم خارجی‌ها دارد؟ سازمان‌های نظارتی کجا هستند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،نماز جمعه شهرستان فومن به امامت حجت الاسلام والمسلمین نقدی برگزار شد.
امام جمعه فومن پس از دعوت خود و مردم به تقوای الهی گفت: باتوجه به فرمایش رسول مکرم اسلام، همه برای هم دعا کنیم که خداوند دعا برای یکدیگر را سریعتر اجابت میکند.

وی تصریح کرد: رسول اکرم در روایتی فرمودند اگر کسی در روز جمعه غسل کند، به سوی نماز جمعه قدم بردارد و به خطبه‌های امام جمعه گوش دهد برای هرقدمش پاداش یک سال عبادت لحاظ می‌شود.

امام جمعه فومن افزود: خداوند متعال به دنبال بهانه است تا بندگان از ثواب‌ها بهره‌مند شوند و اگر در طول هفته خطایی از آن‌ها سرزده و پرونده عمل سنگین شده باشد در روز جمعه خدا کمک میکند تا از نعماتش استفاده کنیم و امیدواریم این اعمال تا روز قیامت همراهمان بماند.

نقدی با عنایت به بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب در سالروز ولادت پیامبر مهربانی حضرت محمد (ص) بیان داشت: حضرت آقا باتوجه به مشکلات امروز جامعه گفتند خیلی از مشکلات امروز کشورمان ربطی به تحریم‌ها ندارد. بسیاری از کالاهایی که در داخل تولید میشود به واسطه دلالی‌ها و ناهماهنگی بین مسئولین مربوطه به گرانی غیرقابل توجیه تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: مسئولین و دستگاه‌های متولی امور با هماهنگی باید مشکلات را حل کنند. اینکه یک اداره موقتا کاری انجام دهد اما اداره دیگر که باید در میدان حضور داشته، خبر نداشته باشد مشکل باقی خواهد ماند.

امام جمعه فومن یادآور شد: بسیاری از این گرانی‌های امروز بازار بی‌دلیل است. هیچ استدلالی پشت گرانی‌ها وجود ندارد. جنسی که در داخل کشور وجود دارد اما باچندین برابر قیمت در عرض چند روز عرضه میشود. این نقد رهبر انقلاب حتی متوجه فومن هم میشود. ما مسئولین شهرستانی هم باید اتاق هماهنگی اقتصادی داشته باشیم. این چه نظارتی است که در مغازه قیمت تمام شده جنس یک چیزی است اما قیمت عرضه خیلی بالاتر و چیز دیگر است. این بی‌ثباتی قیمت‌ها صدای بازاریان را هم درآورده است. آیا این‌ها ربطی به تحریم خارجی‌ها دارد؟ سازمان‌های نظارتی کجا هستند؟ چرا جلوی هرج و مرج اقتصادی را نمی‌گیرند؟ جنسی که در داخل تولید میشود هیچ ارتباطی به خارج از کشور هم ندارد اما درعرض یک هفته قیمت صددرصد افزایش پیدا میکند و کسی هم نظارت نمی‎کند.

نقدی با بیان اینکه خیلی از مشکلات اقتصادی ما به تحریم‌های بیگانگان و آمریکای خونخوار برمیگردد ولی این را بدانید که استکبار فقط آمریکا نیست، افزود: هرکسی که فقط به فکر منافع خودش باشد او نیز مستکبر است. متاسفانه ما یکسری آمریکایی و آمریکایی صفت‌های داخلی داریم. متاسفانه تحریم‌ها را در داخل هم افزایش میدهند. اما مردم صبور و انقلابی ما همچنان پای انقلاب ایستاده اند.

وی خطاب به مسئولین شهرستان فومن گفت: در داخل شهرستان حتما یک اتاق اقتصادی برای مدیریت بازار ایجاد کنید. متاسفانه هنوز عده‌ای از مسئولین ما به اقتصاد مقاومتی باور ندارند، هنوز بعضی‌ها چشمشان به خارج از مرزها دوخته شده است.

امام جمعه فومن با اشاره به تیترهای رسانه‌ها و روزنامه‌های کشور در این ایام که مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است گفت؛ بعضی از روزنامه مینویسند ترامپ رییس جمهور میشود بعضی‌ها میگویند بایدن، شما منتظر چه هستید؟ قدیم ترها میگفتند شغال زرد برادر روباه است. مگر همین برجام را حزب منتسب به بایدن ننوشتند؟ باهزار دروغ و کلک بابرجام سر ملت را کلاه گذاشتند. از این‌ها چه‌توقعی دارید؟

وی افزود: این شیوه مدیریت تنبل هاست که کاری انجام ندهم و منتظر باشم جای دیگرکسی رئیس جمهور شود که انگار میخواهد سهمش را باما تقسیم کند. ما باید دنبال ایران قوی باشیم، نه به دنبال ایران وابسته. این هدفی بود که مردم و شهداء عزیزمان دنبالش بودند.

امام جمعه شهرستان فومن باتوجه به شعارهای انتخاباتی بایدن، تصریح کرد: در وعده‌های انتخاباتی بایدن آمده است که؛ اجرای سخت گیری‌های هوشمندانه‌تر نسب به ایران. منظورش این است که ترامپ آدم احمقی بوده و نقشه‌های آمریکا را به زبان می‌آورده ولی من نقشه هارا به زبان نیاورده اما پشت پرده هربلایی هست سرایران میاورم. از این انسان چه توقعی دارید؟
نقدی اظهار داشت: از دیگر وعده‌های بایدن افزایش فشار در موضوع رعایت نکردن حقوق بشر، حفظ تحریم‌های گذشته و تشدید آنها است. اما متاسفانه هنوز عده‌ای چشم امید به بیرون از مرزها دارند.

امام جمعه فومن یادآور شد: هرکسی که رئیس جمهور آمریکا شود سیاست مهار ایران را رها نمیکند چون ایران دنبال استقلال است. سیاست نظام آمریکا براساس استکبار و خودبزرگ بینی بنا شده است لذا هر جای جهان ملت مستقلی پیدا کنند با آن‌ها مقابله میکنند. فرق نمیکند که رئیس جمهور ازحزب دموکرات باشد یا جمهوری‌خواه.

نقدی باتوجه به خیال بافی بعضی از مسئولین و چشم امید به آمریکا به آن‌ها توصیه کرد: فکر نانت باش که خربزه آب است. برای حل مشکلات چشم به داخل کشور داشته باشید که مشکلات کشور با نگاه به خارج رفع خواهد شد و هیچ آبی برای ما گرم نمیشود.

وی در پایان اظهار کرد: مسئولین باید قدر این مردم بینظیر تاریخ را بدانند و تلاش کنند که در این شرایط سخت کنونی باری از دوش این عزیزان برداشته شود.

Share