آقازاده مطرح كرد:

رمز ماندگاری و‌ برقراری امنیت رعایت پایدار قانون است|لزوم هوشمند سازی امنیت در مرزها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس در خصوص امنیت در مناطق اقتصادی و ترانزیت قوانین بسیار خوبی وجود داشته و با تلاش‌های نیروی انتظامی امنیت خوبی در مرزهای استان گیلان برقرار بوده و این امر منجر به توسعه اقتصاد پایدار در استان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید علی آقازاده بیان اینکه مرزی بودن استان گیلان یک ظرفیت بسیار خوب برای این استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: استان گیلان یکی از استان‌های مرزی کشور بوده و با کشورهای آسیای میانه، قفقاز و اروپای شرقی مرزهای دریایی و زمینی دارد که این امر منجر به رشد اقتصادی و اشتغال پایدار در گیلان می‌شود.

وی با اشاره به برنامه مجلس شورای اسلامی در خصوص بومی‌نگری در بازارچه‌های مرزی کشور گفت: یک سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری نیاز به امنیت شغلی در بحث ترانزیت و بازارچه‌های مرزی دارد که بحث امنیت در استان گیلان برقرار بوده و مجلس شورای اسلامی در خصوص بومی‌نگری در مرزهای استان و کشور علیرغم وجود قوانین برنامه ویژه‌ای دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه در ترانزیت و بازارچه‌های مرزی استان امنیت بسیار خوبی حاکم است، تصریح کرد: مجلس در خصوص امنیت در مناطق اقتصادی و ترانزیت قوانین بسیار خوبی وجود داشته و با تلاش‌های نیروی انتظامی امنیت خوبی در مرزهای استان گیلان برقرار بوده و این امر منجر به توسعه اقتصاد پایدار در استان شده است.

آقازاده با تأکید بر لزوم توجه به کریدورهای شمال به جنوب در استان گیلان افزود: با توجه به بسترهای جغرافیایی، اقتصادی و گردشگری در استان قوانینی خوبی در خصوص افزایش صادرات و ایجاد امنیت وجود دارد لذا ترانزیت کالا در این استان از طریق کریدور شمال به جنوب به‌درستی و به‌خوبی انجام شود.

وی یکی از الزامات ایجاد اقتصادیِ پایدار در استان را توسعه زیرساخت‌های لازم در استان دانست و بیان کرد: استان گیلان با کشورهای آسیای میانه، اروپای شرقی‌ و قفقاز در ارتباط بوده و در حوزه صادرات ترانزیتی محدودیتی وجود ندارد ولی لازمه رشد اقتصادی پایدار استان توسعه زیرساخت‌های ازجمله صنایع تبدیلی، تکمیل خطوط راه‌آهن، افزایش سردخانه و انبارداری و توسعه منطقه آزاد است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی در کاهش سرقت کشور گفت: رمز ماندگاری و‌ برقراری امنیت رعایت پایدار قانون است، لذا باید با فرهنگ‌سازی، آشنایی مردم با قوانین و استفاده از هنرمندان به کاهش سرقت در کشور کمک کرد.

آقازاده اقدامات پشتیبانی در مرزهای کشور و استان را کافی ندانست و تصریح کرد: با تلاش نیروهای مرزبانی امنیت خوبی در مرزهای کشور برقرار است ولی مقدار اقدامات پشتیبانی در مرزبانی کافی نبوده و یکی از محورهای در حال پیگیری کمیسیون امنیت ملی هوشمند سازی امنیت در مرزهای است‌.

Share