برای استفاده اضطراری و معالجه بیماران مبتلا به کووید-۱۹

“رمدسیویر” شرکت گیلیاد تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا داروی رمدسیویر شرکت داروسازی و بیوتکنولوژی آمریکایی گیلیاد (Gilead Sciences‎) را تایید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از الجزیره، رمدسیویر دارویی است که از زمان آمدن بیماری کرونا در جهان برخی از بیمارستان‌های جهان از آن برای بهبودی حال بیماران کووید-۱۹ بستری در بیمارستان استفاده می‌کنند.

این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد، سازمان غذا و داروی ایالات متحده داروی ضد ویروسی این شرکت معروف به رمدسیویر را برای درمان کووید-۱۹ تأیید کرده است. وکلوری (Veklury) نام تجاری رمدسیویر است که قبلاً توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده اضطراری و معالجه بیمارانی که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند، مجاز شناخته شده بود. طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت ، “گیلیاد” اولین و تنها شرکت در ایالات متحده است که برای درمان کووید-۱۹ تأییدیه دریافت می‌کند.

رمدسیویر که توسط “گیلیاد” به عنوان درمانی برای ابولا ساخته شده بود، برای جلوگیری از تکثیر کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ که عامل کووید-۱۹ است نیز موثر است.

این دارو اخیراً توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز تبلیغ شد؛ چراکه چندی پیش ترامپ به کرونا مبتلا شد و پزشک وی تأیید کرد که او اوایل این ماه این دارو را در مرکز ملی نظامی پزشکی “والتر رید” به عنوان بخشی از درمانش برای مقابله با کووید-۱۹ دریافت کرده است.

هفته گذشته سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که آزمایش بر روی ۱۱ هزار و ۲۶۶ بیمار نشان داده است که چهار داروی گسترده در درمان ویروس کرونا اعم از هیدروکسی کلروکین، لوپیناویر، اینترفرون و رمدسیویر به نظر تأثیر کمی بر بهبودی افراد دارند و در برخی مواقع هیچ تأثیری بر روی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بستری شده در بیمارستان ندارند، البته نتایج مطالعه سازمان بهداشت جهانی هنوز بررسی نشده است. در بیانیه ای پس از انتشار این نتایج، “گیلیاد” ابراز نگرانی کرد که داده‌های این مطالعه مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است. این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود روز پنجشنبه گفت تأییدیه سازمان غذا و دارو مبتنی بر سه آزمایش کنترل شده تصادفی است و آزمایش فاز ۳ موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی نشان داده که درمان با وکلوری منجر به پیشرفت‌های معنی دار بالینی در بهبودی بیماران بستری با کووید-۱۹ شده است.

Share