با حضور جمعی از مسوولین؛

رئیس دادگستری و داستان عمومی و انقلاب آستارا معارفه شدند+ تصاویر

از تلاش‌های ۴۰ ماهه احمد عبادی رئیس سابق دادگستری آستارا تجلیل و عباس جاذب به سمت رئیس دادگستری آستارا منصوب و همچنین از تلاش‌های ۴۰ ماهه عباس جاذب دادستان عمومی و انقلاب آستارا تجلیل و یاسر همدمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا منصوب شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

با متصرفان جنگل‌های گیلان قاطعانه برخورد می‌شود

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در این جلسه نظام قضایی کشور را بر اساس آموزه‌های الهی دانست و بیان کرد: این تفاوت نظام قضایی کشور ما با دیگر کشورها است و خروجی آن عدالت و احسان است.

احمد آقایی با اشاره به تصرف جنگل‌ها و سواحل گیلان توسط افراد غیر بومی، گفت: امروز جنگل‌های هیرکانی ما توسط برخی سوداگران مورد دست درازی قرار می‌گیرند و قضات باید با قاطعیت و جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: صیانت از انفال و بحث‌های زیست محیطی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و همه ما باید این موضوع را در اولویت قرار دهیم.

فضای مجازی ویرانگر است | همه باید متوجه اهداف دشمن باشیم

معاون ارزشیابی قضات دادگستری گیلان در این جلسه ارزش انسان‌ها را به میزان شرافت آن‌ها دانست و گفت: علت افزایش روزانه پرونده‌های دادگستری، فعالیت گسترده دشمن در مسائل مختلف است و همه باید متوجه اهداف دشمن باشیم.

عسگر میرزایی با تاکید بر لزوم تقویت روحیه اعتقادی در جامعه گفت: امروز مبانی دینی و اعتقادی جامع مورد حمله فرهنگی دشمن است و قطعاً باید بر روی این موازین کار کنیم.

وی فضای مجازی را ویران‌گر جامعه دانست و تصریح کرد: امروز برای ارتکاب جرم فضای سایبری در دسترس همگان است و شیوه ارتکاب جرم هر روز در حال تغییر است و همه باید به این مسئله توجه کنیم.

قوه قضائیه یک نهاد دادگر است

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به تفاوت این شهرستان با شهرهای دیگر گفت: قبل از بسته شدن مرز روزانه ۴ هزار تردد مرزی و در ایام اربعین استقبال از ۲۰ هزار زائر خارجی اربعین اهمیت و تفاوتهای آستارا را نشان می‌دهد.

عباس صابر هر عملی را نیازمند یک ضمانت دانست عنوان کرد: امر قضاوت نیز ضامن عدل و عدالت خواهی بوده و قوه قضاییه یک نهاد حق‌طلب و دادگر است.

صابر با اشاره به نقش آفرینی بسیج در همه حوزه‌های فرهنگی، سازندگی، مقابله با کرونا و دیگر حوزه‌ها بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به آرایش شهر به عنوان یک شهر بسیجی هستند و همه ما می‌دانیم که مردم این شهرستان در کنار آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

گردن گردنکشان باید شکسته شود

امام جمعه آستارا در این جلسه با اشاره به اهمیت مسئولیت قضاوت بیان کرد: مسئولیت در امر قضا و قوه قضاییه بسیار دشوار بوده و ملجا و پناهگاه مظلومین دادگستری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا قوه قضاییه را امید همه مردم جامعه جامعه دانست و تصریح کرد: انتظار مردم از این مجموعه رسیدگی به داد مظلومان است و گردن گردن‌کشان باید به دست قانون شکسته شود.

وی اقتدار دادستان و رئیس دادگستری را باعث کاهش وقوع جرم در شهرستان دانست و بیان کرد: اقتدار این مجموعه لرزه بر اندام مجرمان و افراد ظالم انداخته و برخوردهای مقتدر، جرم را در جامعه کاهش می‌دهد.

رفع تصرف ۱۷۴ هکتار اراضی

رئیس سابق دادگستری آستارا با اشاره به افزایش سرعت و دقت در امر قضاوت به عنوان یک اولویت در دادگستری این شهرستان بیان کرد: در ۴۰ ماه گذشته استفاده از سامانه‌های الکترونیکی دادگستری از ۳/۵ درصد به ۹۶ درصد افزایش یافته است و پایش و ارسال ۶۰ هزار پرونده به بایگانی استان نمونه‌ای از اقدامات دستگاه قضا در ۴۰ ماه گذشته است.

احمد عبادی با اشاره به لزوم توجه جدی به دریافت قضات گفت: قضات با عزت نفس کار خود را انجام می‌دهند و نیاز به توجه جدی به میزان دریافتی آن‌ها داریم.

وی ادامه داد: ۱۱ شعبه شورای حل اختلاف در این شهرستان در حال فعالیت هستند و از ظرفیت این شورا باید به نحو احسن استفاده شود.

عباس جاذب رئیس دادگستری آستارا در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های دادگستری این شهرستان در ۴۰ ماه گذشته گفت: رسیدگی به بیش از شش هزار پرونده، رفع تصرف ۱۷۴ هکتار اراضی و رسیدگی به پرونده ۲۰۰ کیلو مواد مخدر نمونه‌ای از اقدامات دستگاه قضا در ۴۰ ماه گذشته در شهرستان مرزی بندر آستارا است.

در پایان این جلسه از تلاش‌های ۴۰ ماهه احمد عبادی رئیس سابق دادگستری آستارا تجلیل و عباس جاذب به سمت رئیس دادگستری آستارا منصوب و همچنین از تلاش‌های ۴۰ ماهه عباس جاذب دادستان عمومی و انقلاب آستارا تجلیل و یاسر همدمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا منصوب شد.

گفتنی است احمد عبادی نیز به عنوان رئیس دادگستری شهرستان تالش منصوب شد.

Share