وزیر بهداشت مطرح کرد؛

دو دغدغه «نمکی» برای مبارزه با بیماری کرونا | طرح بیماریابی محله‌محور آغاز می‌شود

وزیر بهداشت از آغاز طرح بیماریابی محله محور از تاریخ بیستم آبان خبر داد و گفت: طرحی با کمک بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد آماده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در پنجمین اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به موفقیت وزارت بهداشت و همکاری مردم در مهار موج اول کرونا در کشور اظهار داشت: در آن دوران ما نگران دو مسئه بودیم و از دو چیز رنج بردیم، یک رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و دوم مضیقه مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی.

وی ادامه داد: از طرفی با فشار مالی و اقتصادی در شرایطی که میزان تست‌های تشخیصی را از ۱۲۰۰ به ۲۵۰۰۰ هزار تست رسیده بود مجموعه وزارت بهداشت با شرایط ویژه مالی مواجه شد و از طرف دیگر فقط ۳۰ درصد از منابع مورد توافق را دریافت کرده بودیم و درآمد دانشگاه‌ها به ۱۵ تا ۲۰ درصد رقم مصوب رسیده بود.

وزیر بهداشت گفت: این این شرایط در جلسه‌ای که با حضور ر مقام معظم رهبری و ئیس جمهور و برگزار شد ایشان برای تامین اعتبارات و تامین نیروی انسانی و موارد باقی مانده سهم صندوق توسعه ملی دستوراتی را صادر کردند و تاکید داشتند که وزارت بهداشت باید محور اقناع همگانی باشد و برای اجرای مصوبات ستاد ملی قرارگاهی را ایجاد کند، یکی دیگر از دستورات این بود که بتوانیم با حرکت جهادی محله‌محور بیماریابی زودرس و قرنطینه به موقع را اجرا کنیم.

نمیک افزود: در این راستا طرحی با کمک بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد آماده شد و از تاریخ بیستم این حرکت محله محور و خانواده محور را آغاز خواهیم کرد.

Share