فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در جلسه شورای اداری؛

دولت در حال شکستن محاصره اقتصادی دشمن است | اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای پل کابلی

حمید رضایی فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در جلسه شورای اداری مطرح کرد: دولت در حال شکستن محاصره اقتصادی دشمن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمید رضایی در جلسه شورای اداری ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و همچنین هفته بسیج اظهار داشت: این نهاد مقدس در سال ۵۸ به فرمان امام راحل تاسیس و همواره در عرصه‌های مختلف شاهد جانفشانی‌ها و خدمات ارزشمند آن‌ها چه در دفاع مقدس، سازندگی، بحران‌ها و میادین سخت وحوادث طبیعی بوده‌ایم و نقش موثر این عزیزان در مقابله با بیماری کرونا بر کسی پوشیده نیست.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اتفاقات بین المللی و مطالب گفته شده توسط دکتر روحانی در جلسه هیات دولت گفت: با توجه به حوادث و تحولات جهانی و منطقه و تاثیر آن بر وضعیت داخلی کشور، که با روی کار آمدن یک دولت یاغی در آمریکا بسیاری از معادلات جهانی و بین المللی به هم ریخت، بخاطر نوع رفتار و تصمیمات رئیس دولت مستقر در آمریکا وعدم پایبندی به بسیاری از معاهدات و مناسبات بین المللی، مشکلاتی برای ملت‌ها بخصوص ملت عزیز ایران بوجود آورد و سخت‌ترین و شدید‌ترین تحریم‌ها را از سال ۱۳۹۷ تا به امروز به مردم عزیز ما تحمیل کرد، این تحریم‌ها به گفته دولتمردان آمریکا با هدف ایجاد قحطی و نا امنی در داخل کشور بود که گرچه مشکلاتی برای مردم ما بوجود آورد، اما دشمن نتوانست به اهداف شوم خود دست یابد.
وی تصریح کرد: در مقابل چنین دولت متخاصمی، اقدامات مناسب دولت تدبیر و امید که بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است و تدابیری که اتخاذ شد مانع از اجماع جهانی و همراهی سایر کشورها با آمریکا شد، انتظار آمریکایی‌ها این بود که بعد از خروج از برجام همه کشورها از او تبعیت کنند و بتواند آن اجماع جهانی که قبل از سال ۹۲ علیه ایران بود را دوباره بوجود بیاورد اما از آنجایی که سازمانهای بین المللی با تایید برجام این راه را بر او بسته بودند نتوانست موفق شود و هیچ کشوری حتی اروپایی‌ها، چین و روسیه تبعیت نکردند.
رئیس شورای اداری شهرستان با بیان اینکه از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید آن بود که اجازه نداد آمریکا مانع لغو تحریم تسلیحاتی ایران شود افزود: بنا به گفته ریاست جمهوری عده‌ای در داخل با ضربه زدن به دولت و نادیده گرفتن واقعیت‌ها، مجانی آمریکا را تطهیر می‌کنند، نباید جنایت‌های آمریکا را لاپوشانی کنند و واقعیت‌های جهانی را منحرف کرده و به خورد مردم بدهند. لذا عده‌ای بخاطر منافع سیاسی و جناحی انگشت اتهام خود را به سمت دولت نشانه میگیرند، دولتی که میدان دار مقابله با استکبار در جنگ تمام عیار و نابرابر اقتصادی است، ما در محاصره اقتصادی و با تروریسم اقتصادی مواجه هستیم و دولت درحال شکستن این محاصره و رفع اثرات سوء آن است که تا حدود زیادی هم موفق بوده، آنگونه که در گزارش رئیس جمهور محترم بود رشد اقتصادی و صادرات غیرنفتی در ماههای اخیر مثبت بود و گفتند ما دست دوستی به سوی همه قوا دراز میکنیم. به استناد فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری امروز انسجام و وحدت ملی چاره ساز مشکلات کشور است و باید به این سمت حرکت و کنیم.

رضائی در ادامه در خصوص مسائل مربوط به شهرستان توضیح داد: اخیرا شاهد کمبود برخی از اقلام در سطح جامعه بوده‌ایم که با تدابیر اتخاذ شده قسمت عمده ای از اقلام مورد نیاز تامین و در دسترس مردم قرار گرفته و تا هفته آینده به میزان نیاز مردم روغن در سطح شهرستان توزیع خواهد شد و شهروندان عزیز نگران این موضوع نباشند و تحت تاثیر جو روانی قرار نگیرند و آرامش خودرا حفظ نمایند.
وی گفت: همان گونه که میدانیم بر اساس تعالیم قران و اسلام و سیره‌ی پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار و قانون اساسی بر حفظ کرامت انسان و تکریم مردم تاکید فراوان شده است، بنابراین از مدیران و پرسنل دستگاه‌های اجرایی انتظار دارم ضمن تکریم و احترام به مردم در رفع مشکلات و بررسی مطالبات آن‌ها همت گمارده و با حضور در میان مردم و تشکیل جلسات با گروه‌های مختلف مردمی، تولید کنندگان، صاحبان صنایع، کشاورزان، ورزشکاران و… نسبت به بررسی مشکلات آنان متناسب با وظایف هر دستگاه و جلب رضایت آنان اقدام نمایند، این موضوع مورد تاکید استاندار محترم و مسئولان عالی رتبه نظام است.


فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه توضیحاتی نیز در خصوص میزان پیشرفت وضعیت عمران و آبادانی شهرستان در سال جاری داد و خاطر نشان کرد: در بحث پروژه‌های عمرانی بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار در سال جاری به شهرستان اختصاص داده شده که در جلسات کمیته برنامه ریزی توزیع شده و هم اکنون اعتبارات استانی ۵۰درصد راه روستایی ۷۰درصد و جزء ۱۴ حدود ۲۰درصد تخصیص دارد و از دستگاه‌های اجرایی ذیربط انتظار دارم سریعا از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری و موافقت نامه‌های مربوطه را اخذ و اجرایی نمایند.
وی گفت: در خصوص پروژه‌های مهمی که اعتبار آن‌ها ملی است مثل پل کابلی، محور آستانه به بندر کیاشهر و مخزن ده هزار متر مکعبی با پیگیری‌هایی که انجام شده تلاش بر این است که تا پایان سال ان شاءالله به بهره برداری برسند و در اینجا لازم میدانم از پیگیری‌های آقای فرخی، نماینده معین شهرستان و مکاتبات ایشان با وزرای مربوطه در این رابطه تشکر و قدردانی نمایم. برای اتمام پل کابلی چهارده میلیارد تومان اعتبار لازم است که از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین و مبلغ ده میلیارد از آن تخصیص داده شده و امیدواریم که تا پایان سال تکمیل گردد. با توجه به وضعیت کشور به لحاط شیوع بیماری کرونا و انجام فعالیت‌ها از بستر اینترنت انتظار این است که دستگاه‌های اجرایی که برای تجهیز اعتبار گرفته‌اند این اعتبار را برای ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک هزینه نمایند.
رضائی افزود: مسئله ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی زراعی موضوع مهمی است که باید توسط شهرداران و بخشداران اقدامات پیشگیرانه و رصد مستمر انجام شود بیمه روستاییان و معرفی طرح‌های درآمدزا و برنامه ریزی برای اشتغال روستاییان که از برنامه‌های حمایتی دولت بوده و مزایای فراوانی از جمله سلامت و درمان برای روستاییان و افزایش درآمد دهیاران دارد باید به طور جدی پیگیری و اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد. از همه دستگاه‌های اجرایی ذی ربط نظیر صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی، کار، و… میخواهم در جهت حمایت از سرمایه گذاران و اشتغال و تولید حداکثر تلاش خودرا به کار گیرند و تخصصی برای هر یک از این افراد جلسه گذاشته و مشکلاتشان را بررسی و رفع نمایند. از دستگاههای اجرایی می‌خواهم که از ظرفیت شرکت توسعه عمران برای اجرای پروژه‌ها بهره بگیرند زیرا بر اساس قانون از بسیاری از محدویدت‌ها معاف است.
وی افزود: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال باران و برف لازم است شهرداران، بخشداران و همه دستگاه‌های مرتبط تمهیدات لازم را برای پیشگیری و مقابله با بحران به عمل آورده و چه در تامین مایحتاج مردم و استمرار خدمات توسط دستگاه‌های خدمات رسان به مردم و بازگشایی راه‌ها و حفظ زیرساخت‌ها برنامه ریزی لازم را به عمل آورند تا خدای ناکرده مردم عزیز ما دچار مشکل نشوند. اقدامات پیشگیرانه لازم در رابطه با حفظ ابنیه و تاسیسات از جمله پل‌ها مورد تاکید جدی است.
رضائی در پایان با تقدیر از زحمات مجموعه کادر درمان و مدافعان سلامت که با ایثار و فدا کاری در حال خدمت به جامعه هستند، بیان داشت: لازم است تا این عزیزان نفسی تازه کنند و این بیماری همه گیر و خسته کننده آرامش آن‌ها را از بین برده است با توجه به اوج گیری بیماری کرونا در روز‌های اخیر و از دست رفتن تعداد زیادی از هموطنانمان ستاد ملی طرح جامع هوشمند اعمال محدودیت هارا تدوین و ابلاغ نموده که از روز شنبه اول آذر در سراسر کشور اجرایی خواهد شد این طرح حکم قانون دارد و برای همه لازم الاجرا است.
وی ادامه داد: هرچند اجرای این دستور العمل‌ها و محدودیت‌ها به کنترل بیماری کمک میکند اما مهم‌ترین موضوع در کنترل بیماری تغییر سبک زندگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی، عدم حضور در مراسم‌ها و تجمع‌ها و… است. این محدودیت‌ها در راستای انضبات بخشی به رعایت پروتکل‌ها است. این طرح با جدیت در شهرستان اجرا خواهد شد و با توجه به اینکه آستانه اشرفیه در وضعیت زرد قرار دارد و فعالیت مشاغل گروه ۴، برگزاری مراسمات، تجمع‌ها و فعالیت‌های جمعی در زمان اجرای طرح ممنوع است و حفظ یا بهبود این وضعیت و کنترل بیماری بستگی به رفتار مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک دارد.
رضائی افزود: دولت برای چهار ماه پیش رو برای یک سوم افراد جامعه به ازای هر نفر ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان کمک معیشتی و برای ۱۰ میلیون خانوار وام یک میلیونی در نظر گرفته است و تمام بیماران کرونایی و داروهای آن‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

Share