فرمانده انتظامی رودسر خبر داد:

دستگیری افرادی که در حال حفاری قسمت پشتی یکی از مساجد رودسر بودند

سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی، فرمانده انتظامی رودسر از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی رودسر از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه افرادی در حال حفاری در قسمت پشتی یکی از مساجد رودسر هستند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته صحت خبر محرز و مشخص شد، افراد مورد نظر قاچاقچیان آثار باستانی هستند، افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی به همراه ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل اعلامی اعزام و ۴ نفر را حین حفاری دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در یک سطح شیب‌‍‌دار تونلی به طول ۴ و به عرض یک متر حفاری کرده بودند، اظهار داشت: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر در پایان با اعلام اینکه میراث فرهنگی مربوط به پیشینه تاریخی هر ملت و قومی است و باید به عنوان میراث آیندگان حفظ شود از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، بلافاصله مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share