نماینده مردم رودسر و املش در مجلس؛

در کشور ۳۰۰ هزار نفر میلیاردر وجود دارد | سالانه ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار سقط جنین می‌شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به کسری بودجه ۸۰ درصدی دولت و ضرورت اصلاح قانون مالیاتی گفت: افزایش نرخ مالیات بر اقتصاد کشور تاثیر منفی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمد صفری با اشاره به آخرین اصلاحات انجام شده در خصوص انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: طبق این اصلاحات سن داوطلبان از ۴۰ تا ۷۰ سال تعیین شده است و تنها استانداران استان‌های بالای ۳ میلیون نفر جمعیت می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور ایران باید فردی قدرتمند باشد از این رو شاخصه‌های مختلفی برای تایید صلاحیت افراد لحاظ می‌شود گفت: از نظر قانون منعی برای شرکت بانوان در انتخابات وجود ندارد اما اینکه افراد داوطلب شرایط تایید صلاحیت را داشته باشند یا خیر باید بررسی شود.

وی با اشاره به افزایش نرخ مالیات از ۹ درصد به ۱۰ درصد تصریح کرد: تبعات هر گونه افزایش قیمت در این حوزه در جامعه مشخص می‌شود و قطعاً این موضوع روی اقتصاد کشور تاثیر منفی دارد و باعث افزایش تورم و فشار بر مردم می‌شود در حالی که مجلس درصدد آن است که شرایط زندگی را برای مردم سهل کند.

صفری درباره فرار مالیاتی خاطرنشان کرد: دولت امروزه ۸۰ درصد کسری بودجه دارد و از آنجایی که کشور در خصوص فروش نفت دچار مشکلاتی شده، ناگزیر هستیم که کسری بودجه را از طریق مالیات تامین کنیم اما ابتدا باید ساختار مالیات کشور اصلاح شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با انتقاد از اینکه چرا باید تولیدکننده‌های خرد به‌دلیل فشار مالیاتی دچار بحران شوند اما از سرمایه‌داران و کسانی که انباشت ثروت دارند مالیاتی گرفته نشود افزود: طبق آمارها در کشور ۳۰۰ هزار نفر میلیاردر وجود دارد و باید بررسی شود که چند درصد از این افراد مالیات می‌دهند.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای ارائه شده سالانه ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر در ایران سقط جنین می‌شوند، اظهار داشت: باید زمینه جلوگیری از سقط جنین فراهم شود زیرا امروزه مسائلی نظیر اقتصاد، مدیریت و مسائل فرهنگی باعث به وجود آمدن شرایط نامطلوب در کشور شده است.

Share